Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:57 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 12:14 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 11:58 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 10:00 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Układ rozrządu

Listopadowe szkolenia Inter Cars już dostępne

Dla rynku osobowego Inter Cars wraz z wybranymi dostawcami, m.in. Ravenol, Schaeffler, Magneti Marelli, Delphi, ATE czy Meyle, proponuje 32 szkolenia techniczne, 8  mobilnych oraz jedno biznesowe.

StachuraSzkolenia – grafik na listopad i grudzień

Znany jest grafik szkoleń StachuraSzkolenia w ostatnich miesiącach 2019 r. Szczegóły zawiera poniższa tabela.

Przyczyny i konsekwencje zerwania łańcucha rozrządu

Jednym z rodzajów napędu rozrządu w silnikach spalinowych jest łańcuch, który porusza się po kole zębatym wału korbowego, wprawiając w ruch koła wałków rozrządu. Zerwanie łańcucha, w zależności od rodzaju silnika oraz zestawu zmiennych np. prędkości obrotowej, może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej, na czele z jej nieodwracalnym zniszczeniem.

Nagar w silniku. Jak minimalizować jego osadzanie?

Nie da się ukryć, że nagar to zjawisko niepożądane z punktu widzenia działania silnika, jednak całkowite jego wyeliminowanie jest niemożliwe. Dzieje się tak z uwagi na skład współczesnego paliwa, charakter procesów fizyko-chemicznych, zachodzących w procesie spalania, ale to nie wszystko. Miejscem szczególnie narażonym na osadzanie się nagaru jest układ cylindrowo-tłokowy. Jakie są przyczyny powstawania nagaru, […]

Szkolenia NTN-SNR w październiku

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym cyklu szkoleń technicznych.

Remont silnika jej niestraszny! Wywiad z Kobietą Mechanik.

Karolina Aksamit od kilku lat pracuje w warsztacie samochodowym. Nie na recepcji czy w dziale zamówień, ale przy podnośniku, naprawiając auta klientów. Jedna z niewielu w Polsce kobiet-mechaników opowiedziała nam m.in. o tym, jak odkryła swoje powołanie do zawodu oraz jak jest postrzegana przez klientów swojego warsztatu?

7 typów handlowców w warsztacie

Fach przedstawiciela handlowego słusznie uchodzi za bardzo wymagający. Potrzeba w nim umiejętności interpersonalnych, sprytu i wiedzy, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, gdzie łatwo o tzw. “wtopę”. Przedstawiamy zestawienie 7 typów handlowca z przymrużeniem oka 😉

Konkurs Dayco – wyniki Konkurs

Konkurs Dayco – wyniki

Wiemy już do kogo trafią trzy zestawy gadżetów, przygotowane przez firmę Dayco. Tym razem w ramach naszego konkursu, sprawdzaliśmy wiedzę z tematyki związanej z układem rozrządu silnika.

Kiedy wymieniać paski osprzętu i co wpływa na ich zużycie?

Paski wielorowkowe osprzętu to powszechnie stosowane elementy, napędzające szereg różnych podzespołów: sprężarkę klimatyzacji, alternator czy pompę wspomagania układu kierowniczego. Z uwagi na zmniejszanie pojemności skokowej silników oraz szeroko pojętą ekologię, paski osprzętu pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedy należy je wymieniać i co najbardziej wpływa na ich zużycie?

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.