Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
05.07 Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego? 04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy

Układ rozrządu

Wykonaj test nacisku DKZ przed rozpoczęciem demontażu

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) odgrywa kluczową rolę w nowoczesnych konstrukcjach silnikowych, które pomimo coraz większych mocy i wyższych momentów obrotowych nie ustępują kulturą pracy ich poprzednikom. Konstrukcja DKZ to zintegrowany system sprężyn i tłumików, który sprawnie pochłania i niemal całkowicie eliminuje wibracje skrętne powstające w układzie przeniesienia napędu.

Uwolnij prawdziwą moc silnika z Castrol EDGE

Przez ostatnie lata obserwujemy stały trend związany z konstrukcją silników: producenci samochodów poszukują mniejszych i bardziej oszczędnych jednostek napędowych. Ich zaletą jest ekonomiczność i niższa emisja zanieczyszczeń przy zachowaniu takich samych lub nawet lepszych osiągów.

Wyniki konkursu HEPU® Germany!

Znamy już zwycięzców konkursu, którego patronem była firma HEPU® Germany. Przedstawiamy także prawidłowe odpowiedzi na konkursowe pytania. 

Rozrusznik obraca wałem korbowym silnika zbyt wolno – przyczyny i naprawa

Wał korbowy, to bardzo ważny element silnika tłokowego. Służy on do zamiany ruchu posuwistego tłoka oraz korbowodu na ruch obrotowy. Element ten składa się z czopów (główne oraz korbowe) przesuniętych względem swojej osi, z ramion wału z przeciwciężarami, tarczy koła zamachowego oraz z ramienia wykorbienia, które łączy czopy.

Technologia Fluid Titanium w olejach Castrol

Castrol po latach badań, rozwoju i testów produktów, przedstawił nowe dane dotyczące technologii Fluid TITANIUM. Według marki Castrol, nowy olej może odblokować dodatkową moc silnika dzięki redukcji tarcia, które może zmniejszać moc silnika do 10%.

Wiosenne nowości SKV

Wraz z nadejściem wiosny marka SKV przygotowała dla swoich klientów ofertę nowości w pięciu grupach asortymentu.

Marcowe szkolenia IC

45 pozycji znalazło się na liście szkoleń przygotowanych dla mechaników zajmujących się naprawą samochodów osobowych. Wśród nich wyróżnić można prezentacje dotyczące naprawy i diagnostyki takich elementów, jak sprzęgła, klimatyzacja, hamulce i wiele innych.

Montaż napinacza paska rozrządu w samochodach Hyundai/Kia

Podczas montażu nowego napinacza paska rozrządu (ADG07605) należy zwrócić szczególną uwagę na właściwe ustawienie, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia elementów układu rozrządu i w konsekwencji samego paska rozrządu.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.