Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Kontrola i wymiana łańcuchowego napędu rozrządu silnika – film SWAG

Stosowane w samochodach osobowych lub dostawczych, wysokoobrotowe silniki bardzo często wyposażone są w łańcuch rozrządu pracujący wewnątrz jednostki napędowej i smarowany olejem silnikowym. Łańcuch łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu, który z kolei steruje otwieraniem i zamykaniem zaworów dolotowych i wylotowych. Wraz z upływem czasu i w zależności od sposobu eksploatacji samochodu łańcuch rozciąga się.

Instrukcja wymiany paska rozrządu w Fordzie Focus/C-Max 1.6 Ti o kodzie silnika HXDA, SIDA

Dzięki funkcjonalnemu wnętrzu, ten minivan z owalnym znaczkiem w kolorze „blue” na masce spełnia wszelkie obecne wymagania auta rodzinnego, jak również auta do małego biznesu. Popularność swoją zdobył między innymi dzięki zastosowaniu nowoczesnych jednostek silnikowych. Silniki benzynowe dostarczane do tych pojazdów charakteryzują się długą żywotnością, a dzięki ich popularności dostępność części na rynku jest nieograniczona. […]

PETRONAS Syntium – sprawdzone w motorsporcie

Motorsport jest dla marki PETRONAS świetnym poligonem doświadczalnym, na którym można w ekstremalnych warunkach przetestować produkty, zanim trafią one do milionów kierowców na całym świecie. Takie testy przeszła także gama olejów silnikowych PETRONAS Syntium.

StachuraSzkolenia – grafik na marzec i kwiecień

Firma StachuraSzkolenia przedstawiła grafik swoich szkoleń w marcu i kwietniu. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Nowości w ofercie HC-CARGO

W lutym do oferty HC-CARGO trafiło 140 nowych produktów. Znaleźć je można na stronie głównej hc-cargo.pl w zakładce „nowe produkty”.

Redundancja – klucz do zautomatyzowanych jazd

Samochody autonomiczne stają się na naszych oczach rzeczywistością. Z technicznego punktu widzenia nie ma już w zasadzie przeszkód do ich produkcji seryjnej i wprowadzenia na rynek.

Usterki łańcucha rozrządu w BMW

Układ łańcucha rozrządu, łączącego wałek rozrządu z wałem korbowym i napędzający inne podzespoły silnika, od wielu lat jest z powodzeniem stosowany przez wielu producentów samochodów, a w szczególności przez BMW. Jednakże kilka typów silników jest znanych z powszechnie występujących usterek. Jednym z nich jest silnik BMW noszący oznaczenie N47.

Jak zapobiegać uszkodzeniom nastawnika?

Firma Gates wykryła przyczynę typowego błędu montażowego występującego w silnikach diesla typu common rail z grupy VAG o pojemności 1.4, 1.6, 2.0 produkowanych od 2012 r. 

Zużycie łańcucha rozrządu i jego wpływ na osiągi silnika

Szybkoobrotowe silniki montowane w samochodach osobowych i dostawczych często wyposażone są w metalowy łańcuch rozrządu, który pracuje wewnątrz silnika i jest smarowany olejem. Łączy ze sobą wał korbowy z wałkiem rozrządu, co pozwala sterować otwieraniem i zamykaniem zaworów dolotowych i wylotowych.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.