Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
05.07 Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego? 04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy

Układ rozrządu

7 typów handlowców w warsztacie

Fach przedstawiciela handlowego słusznie uchodzi za bardzo wymagający. Potrzeba w nim umiejętności interpersonalnych, sprytu i wiedzy, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, gdzie łatwo o tzw. “wtopę”. Przedstawiamy zestawienie 7 typów handlowca z przymrużeniem oka 😉

Konkurs Dayco – wyniki Konkurs

Konkurs Dayco – wyniki

Wiemy już do kogo trafią trzy zestawy gadżetów, przygotowane przez firmę Dayco. Tym razem w ramach naszego konkursu, sprawdzaliśmy wiedzę z tematyki związanej z układem rozrządu silnika.

Kiedy wymieniać paski osprzętu i co wpływa na ich zużycie?

Paski wielorowkowe osprzętu to powszechnie stosowane elementy, napędzające szereg różnych podzespołów: sprężarkę klimatyzacji, alternator czy pompę wspomagania układu kierowniczego. Z uwagi na zmniejszanie pojemności skokowej silników oraz szeroko pojętą ekologię, paski osprzętu pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedy należy je wymieniać i co najbardziej wpływa na ich zużycie?

Szkolenia techniczne NTN-SNR

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym cyklu szkoleń technicznych.

Kolejne nowości w ofercie Dr.Motor Automotive

W ofercie Dr.Motor Automotive pojawiły się 32 nowości produktowe.

Możliwe przyczyny spadku poziomu oleju silnikowego

Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?

Koła pasowe: czemu się psują, na co zwracać uwagę?

Patrząc na elementy silnika, które odgrywają decydującą rolę, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na koła pasowe. Podczas pracy silnika, zapłon jednego cylindra prowadzi do rozpędzenia wału korbowego w bardzo krótkim czasie. W tym samym momencie jest on spowalniany, gdy w następnym cylindrze dochodzi do kompresji mieszaniny powietrza i paliwa potrzebnej do następnego zapłonu.

PROTIPS czyli rozwiązania Blue Print: Rolka napinająca paska rozrządu

W samochodach z silnikami wysokoprężnymi 2.5 i 3.0 TDCi, np. Fordzie Rangerze i Mazdzie BT50 występuje problem związany ze słabym lub niewystarczającym napięciem paska rozrządu po wymianie rolki napinającej. Co zrobić w takiej sytuacji?

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.