Tym razem na łamach naszego cyklu prezentujemy historię kapryśnego Daewoo Lanosa z klasycznym silnikiem 1.5 8V. Koreański wóz nie sprawiał swojemu właścicielowi żadnych problemów, dopóki pewnego dnia nie odmówił wyjazdu z garażu…
Niepokorny Lanos – dlaczego nie odpala?
Była mroźna zima, ale właściciel statecznego Daewoo Lanosa nie obawiał się o wyjazd do pracy. W końcu jego auto nigdy nie zawodziło i odpalało nawet przy ujemnych temperaturach. Tego dnia szczęście jednak miało się odwrócić. Auto odpaliło co prawda tak jak zwykle, ale po chwili obroty znacznie spadły i ostatecznie silnik przerwał pracę. Kierowca stwierdził, że mogło to być spowodowane zbyt szybkim przełączeniem się auta na zasilanie gazem LPG. Niedostatecznie rozgrzany reduktor mógłby wówczas spowodować zgaszenie silnika. Niestety, auto nie chciało odpalić ponownie. Ani na benzynie, ani na LPG.
Kolejne próby odpalenia Lanosa nie dawały rezultatów. Rozrusznik pracował normalnie, akumulator był naładowany, iskra pojawiała się, ale samochód zamiast odpalać odmawiał posłuszeństwa, wydając z siebie od czasu do czasu dziwne odgłosy przypominające kichanie, za miejsce wydobywania których właściciel uznał filtr powietrza oraz tłumik.
Prosty silnik, trudna diagnoza
Problem z Lanosem okazał się poważniejszy niż początkowo sądził właściciel oraz mechanik, starający się pomóc mu w naprawie awarii. Pierwszą diagnozą było przeskoczenie o jeden ząbek paska rozrządu. Trudno było jednak w to uwierzyć, gdyż rozrząd był wymieniany zaledwie 1,5 tys km temu. Tuż przed awarią uzupełniono także do optymalnych wartości wszystkie płyny.
Rozwiązania próbowano najpierw szukać ,,na ślepo”. Wyjęto i maksymalnie naładowano akumulator. Po ponownym montażu auto nadal jednak nie odpalało. Sprawdzono pompę paliwa, gdyż podejrzewano, że mogła się zapowietrzyć (w czasie awarii w baku było mało paliwa). Pompa pracowała jednak dobrze. Również wymiana filtra paliwa nie dała żadnej poprawy ani wskazówek.
Głównym podejrzanym stała się cewka zapłonowa. Jej wymiana nie przyniosła jednak żadnej poprawy. Jeden z mechaników zasugerował, że być może winna jest nie tyle sama cewka, co dostarczające jej informacje czujniki. Tym bardziej, że po podłączeniu auta pod komputer na wykazie pojawił się błąd ,,12″ – czujnik położenia wału. Zbadanie sprawy nie przyniosło jednak pozytywnych rezultatów. ,,12″ pojawia się na ekranie, gdy nie pracuje silnik.
Ostatecznie jednemu z mechaników udało się zauważyć pod maską pewien bardzo istotny szczegół, który, jak się okazało, był jedyną przyczyną problemów Lanosa. Rozwiązanie nie było jednak ani proste, ani oczywiste. Czy któremuś z naszych czytelników uda się znaleźć właściwą diagnozę?
Rozwiązanie podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.
Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 22 stycznia 2013, 10:00 0 0
Pierwszą rzecz jaką zauważyłem to na pewno inny silnik na zdjęciu, a o innym został napisany artykuł :P Zdjęcie słabe, można było jakies lepsze wstawić...
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 8:31 0 -3
Sprawdzone zostalo zasilanie na wtryskiwaczach wraz z impulsem wtrysku? Na poczatku podejrzewalbym jakis przekaznik, emulator wtryskow, bezpiecznik albo inne ustrojstwo od instalacji lpg.
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 9:09 0 -1
hehe jak to czytam to śmiać mi się chce analogiczna sytuację miałem w Cordobie, iskra byla paliwo bylo lpg zostalo pominiete, podstawiona cewka hall itd. i dalej nic okazało się że przyczyną był czujnik polozenia wału który prawdopodobnie opóźniał sygnał sterowania zapłonem, co lepsze po wymianie auto chodziło ale po 20 min gasło to niestety była kwestia wadliwego czujnika , wsadzone VDO i śmiga jak zegarek :) Odnośnie tych silników to zdażało się że zebatka impulsatora na wale korbowym odkrecała sie lub pękała :)
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 10:27 1 0
Moim zdaniem jest niedrożny układ wydechowy. Przy instalacji gazowej i szczególnie zimą przy poruszaniu się na krótkich odcinkach para wodna ze spalin skrapla się i odkłada w układzie wydechowym. Układ wydechowy niedogrzany i prawdopodobnie zatkany lodem.
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 10:56 0 -1
greg to fakt :) czesto się zdarza :)
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 15:45 0 0
a może bezpiecznik na instalacji gazowej - powinien być 5A
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 20:04 0 0
Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny;pierwsza to zamarznięta woda w wydechu ktura się zbiera i nie nadąrza wyparować jak właściciel jeżdzi na krótkich dystansach(przerabiałem to w ubiegłym tygodniu)a druga to zamarznięte całe przewietrzenie w kturej się zbiera galareta z nie wyparowanej wody(dwa tugodnie temu).Właścicielowi poleciłbym co jakiś czas porządnie "przegonić"auto.
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 21:45 4 -2
według mnie jest uszkodzony przewód masowy,który znajduje się(przykręcony jest) do śruby rozrusznika .
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 22:25 1 0
wyłącznik uderzeniowy?
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 23:08 0 -3
Witam. Spotkałem podobny przypadek. Uszkodzony przewód masowy pociągnął za sobą uszkodzenie sterownika, który znajduje się pod siedzeniem pasażera. Po prze lutowaniu na nowy i naprawieniu "masy" samochód zaczął zapalać i pracować normalnie.
Odpowiedz
Anonim, 2 lipca 2013, 21:42 1 0
Wymiana silnika na nowy ;-)
Odpowiedz
Anonim, 19 lipca 2013, 22:46 0 0
No i jakie jest rozwiązanie?
Odpowiedz
Redakcja, 9 listopada 2020, 8:25 0 0
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/9673/nietypowe-awarie-daewoo-lanos-ktory-nie-odpala-rozwiazanie
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 15:53 0 0
zapiekły się wtryski
Odpowiedz
Anonim, 27 sierpnia 2013, 0:36 0 -1
albo zgaduj zgadula tym bardziej że zdjęcie silnika nie jest tego auta co powinno :P
Odpowiedz
Anonim, 14 grudnia 2013, 21:09 0 0
Mogę prosić o odpowiedź? kupiłam lanosa z lpg 2 tyg temu, i mam mały problem. Pojadę do sklepu na zakupy na lpg, wracam i odpala za 4- 5 razem mimo że jeszcze rozgrzany....
Odpowiedz
Anonim, 14 grudnia 2013, 21:16 0 -1
przeczytałam odpowiedź i ja mam dziurawą uszczelkę pokrywy zaworów, olej leci więc może tez to ma wpływ... ehhh ciężko być kobietą..
Odpowiedz
Anonim, 30 stycznia 2014, 15:50 9 -2
Witam bardzo serdecznie. Mam problemy z lanosem 1.6 16v gaz kiedy rano chce odpalić auto to dopiero po dłuższym kręceniu odpala,a jak już załapie to trzeba mu pomagać pedałem gazu żeby nie zgasł i przy tyn ciężko wkręcić go na obroty jakby mu paliwa brakowało.Natomiast po przełączeniu na gaz chodzi wręcz idealnie!!! Może ktoś pomóc?
Odpowiedz
Anonim, 6 maja 2014, 20:18 0 -2
no i co bedzie to rozwiazanie czy nie
Odpowiedz
Anonim, 10 maja 2014, 7:26 1 0
Witam. Mam dokładnie taki problem tylkowczoraj przejechałem przez prog zwalniajacy i silnik zgasl. Kreci ale nie ma iskry na świecie. Jeśli redaktor byłby tak miły to proszę o odpowiedź
Pozdrawiam daleko
Odpowiedz
Anonim, 18 lipca 2014, 13:13 3 0
mam lanosa z 1999 roku z instalacją LPG
i przychodząc do auta nie wiem czy zapali czy nie
wczoraj o 9 rano nie odpalił ..... po 18 jak wróciłem z pracy odpalił od razu
dziś rano o 9 znów nie odpalił
wymieniałem świece, przewody cewkę wyczyściłem kostki przy słupku po stronie kierowcy
bo były zielone.... ktoś ma jakiś pomysł co mam dalej szukać... kręci a nie odpala
Odpowiedz
Janko, 23 sierpnia 2015, 12:32 10 0
Najlepsze jest to że czyta siętakie wypociny a na koniec BRAK ROZWIĄZANIA. Szkoda czasu na taki profesjonalizm
Odpowiedz
Anonim, 26 listopada 2015, 20:56 4 0
Dziadostwo naciąga na wchodzenie na stronę, by przeczytać o awarii a później nie daje rozwiązania.OSZUŚCI!
Odpowiedz
Kamik19950405, 10 stycznia 2016, 11:36 1 0
widać spaloną klemę od masy :D
Odpowiedz
Tomek, 10 października 2016, 10:02 0 0
Zaworki zwrotne na pompie paliwa , pomaga włączenie pompy paliwa na stałe bo te 2 sekundy po włączeniu stacyjki to za mało , ewentualnie przed odpaleniem włączyc i wyłączyć stacyjkę 10 razy aby pompa paliwa miała czas napompowac podnieść ciśnienie listwy wtryskiwaczy.
Odpowiedz
Anonim, 26 stycznia 2017, 0:07 1 0
No i co z tym rozeiazaniem? Pewnie chwilowa uciecha byla pana Henia ze sie udalo, ale nic z tego dlatego nie napisali.
Odpowiedz
Anonim, 26 stycznia 2017, 0:09 5 0
Tyle lat sie mecza z tym lanosem, Boze biedny wlasciciel. Pewnie juz jezdzi innym autem bo zaufal jakiemus forum a nie specjalistom.
Odpowiedz
Ziomus, 6 czerwca 2018, 11:06 1 0
No i co dalej nie odpala? To zobaczcie czy immobilizer sie dezaktywuje po przekreceniu kluczyka :d
Odpowiedz
Bombel, 30 sierpnia 2018, 20:29 0 0
Kolejność kabli zapłonowych się nie zgadza, co za idioci
Odpowiedz
Szajba, 16 stycznia 2019, 6:18 2 0
Czujnik temperatury silnika
Odpowiedz
Anonim, 21 grudnia 2019, 20:44 0 -1
i tak nikt nie zna rozwiązania w chevrolet aveo
Odpowiedz
Anonim, 10 lutego 2020, 19:16 1 0
Witam mam problem z lanosem 1.5 2000rok benzyna zgasilem go i już. Nie odpalił raz odpala i gaśnie a raz w ogóle
Odpowiedz
Anonim, 30 października 2020, 21:10 0 0
I jak z rozwiązaniem? Mam podobny problem, chyba wszystko sprawdzone a dalej nic..
Odpowiedz
Iksdej, 7 listopada 2020, 21:31 1 0
Dalej nie wiadomo, a oc trzeba płacić
Odpowiedz
Redakcja, 9 listopada 2020, 8:25 1 0
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/9673/nietypowe-awarie-daewoo-lanos-ktory-nie-odpala-rozwiazanie
Odpowiedz
Anonim, 26 lutego 2021, 17:11 0 0
Nadpalony filtr kaszel prrzy odpalaniu lanos 1.6v benzyna prosza o porada jak naprawic
Odpowiedz