Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo?

22 maja 2013, 13:13

Właścicielka Renault Twingo skarżyła się na problemy z silnikiem swojego samochodu. Francuskie auto gasło w czasie dojeżdżania do skrzyżowania.

Gasnące Renault Twingo

Renault Twingo IOpisywany pojazd to Renault Twingo I generacji z silnikiem 1.2 16V 75 KM, rocznik 2004.

Samochód bez zarzutów spisywał się w ruchu miejskim, aż do momentu, gdy jego silnik zaczął gasnąć w momencie podjeżdżania do skrzyżowania. Było to kłopotliwe dla właścicielki, która tuż po zaobserwowaniu problemu, udała się do warsztatu naprawczego.

W warsztacie wykonano diagnostykę komputerową auta. Błąd w pamięci sterownika świadczył o usterce czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Mechanicy wymienili więc wspomniany czujnik. Niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu. Auto nadal gasło na skrzyżowaniach, a komputer wskazywał ten sam błąd…

Twingo trafiło w końcu do warsztatu naszego Czytelnika. Postawienie poprawnej diagnozy nie było łatwe ze względu na konstrukcję auta i słaby dostęp do podzespołów, które wymagały sprawdzenia. W końcu udało się jednak rozwiązać problem. Co było jego przyczyną? Zapraszamy do podejmowania prób rozwiązania zagadki.

Renault Twingo 1.2 75 KM silnikZa nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić
Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić

Volkswagen Transporter (T5) nie imponował mocą i często bez powodu gasł. Bywało, że przez długi czas nie można było ponownie uruchomić silnika. Nie było łatwo odkryć przyczyny tego problemu. Volkswagen Transporter T5 odmawia posłuszeństwa Opisywany Volkswagen to T5 z roku 2006, z silnikiem 1.9 TDI PD o mocy 105 KM. Jego stan licznika to około […]

Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot
Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot

Okazuje się, że Peugeot 307 to samochód, który lubi dostarczać mechanikom materiałów do zabawy w detektywa. Tym razem jeden z naszych Czytelników przysłał do nas nietypowy opis usterki auta, w którym przegrzewał się silnik. Przegrzewający się silnik 307 Peugeot 307 był już bohaterem jednego z odcinków cyklu. Tym razem mamy jednak do czynienia z zupełnie […]

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo? – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo? – rozwiązanie

Renault Twingo I generacji z silnikiem 1.2 16V 75 KM miało skłonności do gaśnięcia podczas podjeżdżania do skrzyżowania. Co było przyczyną tego problemu? Gasnące Renault Twingo – rozwiązanie zagadki Mechanicy, przystępując do naprawy Twingo (opis awarii), mieli kilka propozycji poprawnej diagnozy. Niestety zweryfikowanie ich było trudne, ze względu na brak dostępu do niektórych podzespołów. Wewnątrz […]

Nietypowe awarie: Opel Corsa i siwy dym
Nietypowe awarie: Opel Corsa i siwy dym

Po kilkumiesięcznej przerwie wracamy z cyklem „Nietypowe Awarie”. Na początek przedstawimy historię Opla Corsy (D) z silnikiem diesla oraz… atrakcyjną właścicielką. Problem rozpoczął się od niepokojącej kontrolki, sygnalizującej awarię. Co lub kto popsuł Opla Corsę? Tak popularny samochód jak Opel Corsa D z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTI (moc 90 KM) raczej nie powinien sprawiać problemów […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 maja 2013, 15:49 0 0

Usterka może być spowodowana uszkodzeniem wiązki elektrycznej lub zaśniedziałymi pinami w sterowniku silnika.

Odpowiedz

Anonim, 22 maja 2013, 23:13 0 0

Przypuszczam, że przyczyna usterki może leżeć w niesprawnym układzie wspomagania układu hamulcowego (servo). Uszkodzona przepona w momęcie hamowania powoduje znaczne skoki podciśnienia w kolektorze ssącym. Odczyt wartości ciśnienia przez czujnik jest podstawą do obliczenia obciążenia silnika. Znaczny wzrost ciśnienia powoduje skokowe wzbogacenie mieszanki. Z bardzo wzbogaconą mieszanką nie radzi sobie układ zapłonowy (zalewanie) i silnik gaśnie.

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2013, 9:33 3 0

Ja bym sugerował aby sprawdzić i ewentualnie wymienić przewody odpowietrzające skrzynię korbowa silnia, tzw. odmę.

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2013, 10:55 1 0

miałem podobny problem - dwa zawory były podparte 1 ssacy i 1 wydechowy

Odpowiedz

Anonim, 8 września 2020, 11:32 0 0

czym podparte ? co należało zrobić ? Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2013, 10:59 0 0

sprawdzić instalacje elektryczną , silniczek wolnych obrotów - krokowy , MAP-sensor

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2013, 21:09 0 0

brudna przepustnica.

Odpowiedz

Anonim, 23 maja 2013, 21:10 0 0

brudna przepustnica

Odpowiedz

Anonim, 24 maja 2013, 8:32 0 0

Jak to renault... możliwe że przetarta wiązka lub zaśniedziały piny z mechanicznych rzeczy uszczelka kolektora dolotowego, nieszczelny kolektor, śruby kolektora wkręcone nie na klej (jedna śruba ma połączenie z kanałem dolotowym) lub tak jak pisał radelinus niesprawne serwo
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 27 maja 2013, 13:32 0 0

Przetarta wiązka kabli przy potencjometrze przepustnicy

Odpowiedz

chlopiec, 27 października 2016, 22:32 0 0

i jakie jest rozwiazanie tej zagadki?

Odpowiedz

Kanalia, 13 października 2017, 10:04 1 0

Pytanie czy w kolektorze dolotowym pokazuję się olej jak tak to wiadomo że silnik do remontu czujnik ciśnienia zatyka się i z tad te problemy

Odpowiedz

Kreciking, 21 lutego 2018, 17:24 0 0

stawiam na zapchany kolektor

Odpowiedz

Krzysztof, 11 stycznia 2021, 18:54 0 0

Od niedawna jestem posiadaczem Twingo 2 1,2 16V w wersji Nokia. Zauważyłem, że silnik pracując na wolnych obrotach stopniowo zmniejsza obroty aż do zgaśnięcia. Jeżeli to możliwe, prosił bym o radę.
Ale nie o tym tylko chciałem poinformować
Jestem posiadaczem Twingo 1 1,2 16V ze zautomatyzowanym sprzęgłem Quickshift 5. Po przejechaniu nim ponad 42 tyś. km, sprzęgło zaczęło mi wyrzucać na luz po zatrzymaniu się na światłach. Po wrzuceniu biegu i przełączeniu na automat, jeździło normalnie, do następnych świateł.
Było to denerwujące. Musiałem ciągle obserwować wyświetlacz trybu jazdy.
Oddałem auto do mechanika, zaznaczam, że dobrego.
Ten stwierdził, mając doświadczenie przy naprawie Citroena 3 z automatycznym sprzęgłem, że winę za to ponosi zużyta tarcza sprzęgła.
Komputer diagnostyczny wskazywał zwarcie do masy silnika pompy hydraulicznej, uszkodzenie przekaźnika pompy, awarię czujnika ciśnienia oleju, Jednym słowem ....cuda!
Mimo moich sugestii, że wg mnie tarcza i docisk są dobre, mechanik dokonał wyjęcia tych podzespołów.
Dostanie się do nich wymagało wyjęcia całego zespołu napędowego z auta.
Ile przy tym roboty, to każdy wie.
Okazało się, że diagnoza nie była trafna. Tarcza sprzęgła miała jeszcze fabryczne linie obróbcze. Docisk też miał pełną wysokość sprężyny słonecznej.
Z litości, że chłopak tak się namęczył, zapłaciłem za tą całą robotę. Koszt porównywalny był z wartością auta.
Mam sentyment do tego mikrusa.
Auto sprawowało się wyśmienicie, w drodze od warsztatu do domu.
O dziwo, na drugi dzień było gorzej, niż przed naprawą.
Auto o własnych siłach z powrotem wróciło na warsztat.
Okazało się, że po wielokrotnych próbach bezskutecznego uruchomienia silnika, mechanik wymontował moduł immobilaizera, jego zdaniem.
Na płycie znalazł dwa punkty lutownicze o zmienionej barwie.
Sugerowało to zimny lut.
Poprawił to.
Wiem, że immobilaizer znajduje się w obudowie lampki oświetlenia wnętrza auta. A naprawiany przez mechanika moduł, znajdował się pod deską rozdzielczą, na ściance auta na wysokości lewego kolana kierowcy.
Zacząłem szukać informacji o tym module. W serwisie Renault nie mieli do czynienia z takimi autami, więc zero pomocy.
Ale przypomniałem sobie, że na Allegro widziałem taki moduł.
Wklepałem hasło "moduł sterowania automatycznym Twingo". Ktoś obeznany w temacie albo przez omyłkę, wystawił taki moduł do sprzedaży, wśród licznych modułów ale ....sterowania silnikiem.
Zasugerowałem mechanikowi poprawienie tych przelutowanych wcześniej punktów lutowania, lub wymianę tego modułu.
Mechanik nie przyznał się do naprawy tego modułu, ale auto jeździ, jak nowe.

W miedzy czasie sugerował, że przyczyną awarii są przecieki wewnętrzne, uszkodzony akumulator itp, itd.
Ja sam wszystko rozebrałem i dokładnie obejrzałem.
Nawet akumulator hydrauliczny. Akumulator zachowywał ciśnienie po całkowitym rozładowaniu układu.
Przy próbie wymontowania go, został zabryzgany olejem cały przedział silnika i ja.
Utraciłem przy tym 0,4 l. oleju. Tyle, ile mieści się w akumulatorze.
To ten układ sterowania sprzęgłem, w momencie zmiany biegów, nie uwalniał zgromadzonego pod ciśnieniem oleju w akumulatorze i tym samym wymuszał pracę pompy hydraulicznej.
W konsekwencji, w między czasie, uległ spaleniu silnik elektryczny pompy.
W rezultacie wspólnych dociekań, mechanika i moich, możemy nazwać się "specami" od zautomatyzowanych sprzęgieł.
Skrzynie DSG (ang. Direct Shift Gearbox) zautomatyzowane z podwójnym sprzęgłem dla nas, to "pryszcz".
Pozdrawiam

Odpowiedz

Krzysztof, 11 stycznia 2021, 19:12 0 0

To jeszcze ja.
Rozbierałem w Twingo 1 przepustnicę. W tym z zautomatyzowanym sprzęgłem. Nie zauważyłem tam silnika krokowego wolnych obrotów, jaki jest w silnikach ośmiozaworowych. Tu jest tylko sinik krokowy przepustnicy i potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy.
W Twingo 2 nie zaglądałem jeszcze do przepustnicy.
W instrukcji "Sam naprawiam Twingo", podano, że od 1996 r. przepustnice sterowane są cięgłem, czyli mechanicznie. A wszystko to g...prawda.
Czkam na pomoc w sprawie gaśnięcia silnika 1,2 16V na wolnych obrotach.

Odpowiedz

Krzysztof, 11 stycznia 2021, 19:29 0 0

Zapomniałem nadmienić, że silnik dość gwałtownie reaguje na dodanie gazu w fazie gaśnięcia.
Jak jest rozgrzany wszystko jest dobrze. Ale na lekkie dodanie gazu, potrafi szarpnąć.

Odpowiedz

ktosiek, 26 września 2023, 16:40 0 0

Jeśli chodzi o to gasnące Twingo to też miałem taki problem ,jeździłem chyba pół roku i na skrzyżowaniach jedną nogom dodawałem gazu ale obok ludzie w wypasionych wozach myśleli że się chce z nimi ścigać i wtedy oddałem auto do naprawy.
Też mieli z tym problem wymieniali co się dało , aż po zmianie uszczelki pod kolektorem ssącym wszystko wróciło do normy .

Odpowiedz