Renault Twingo I generacji z silnikiem 1.2 16V 75 KM miało skłonności do gaśnięcia podczas podjeżdżania do skrzyżowania. Co było przyczyną tego problemu?
Gasnące Renault Twingo – rozwiązanie zagadki
Mechanicy, przystępując do naprawy Twingo (opis awarii), mieli kilka propozycji poprawnej diagnozy. Niestety zweryfikowanie ich było trudne, ze względu na brak dostępu do niektórych podzespołów.
Wewnątrz kolektora ssącego w przypadku Twingo z silnikiem 1.2, znajduje się elektryczna przepustnica. Okazało się, że jest ona tak zabrudzona, że gdy po raptownym zdjęciu nogi z gazu zamykała się, sporadycznie zdarzało się, że dosłownie przyklejała się do obudowy. Sprawiało to, że silnik gasł z racji braku powietrza. Gdy przepustnica przez ten moment nie mogła się otworzyć, ciśnienie w kolektorze ssącym spadało do tak niskich wartości, że sterownik notował błąd czujnika (wskazywany przez tester diagnostyczny). Ciśnienie było zbyt niskie i przez to niewiarygodne.
Mechanicy mieli spory problem z dostępem do źródła problemu – od góry nie widać było przepustnicy – znajduje się ona jakby wewnątrz albo od spodu kolektora ssącego. Po zlokalizowaniu usterki dokonano wymiany uszczelek pod kolektorem oraz dokładnie wyczyszczono przepustnicę. Od tej chwili samochód spisuje się bez zarzutu.
Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl
Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Tym razem postanowiliśmy nagrodzić upominkiem użytkownika o loginie riko, który jako pierwszy zalogowany użytkownik podał odpowiedź najbliższą rozwiązaniu. Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link).
Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie":
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 29 maja 2013, 8:09 0 0
Spodziewałem się bardziej wyszukanej usterki
Odpowiedz
Anonim, 5 czerwca 2013, 16:29 1 0
Powodem tego zachowania zapewne była uszczelka pod kolektorem ...
Odpowiedz