Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Ankiety

Wiemy, jak mechanicy wyceniają części – wyniki ankiety

Większość właścicieli pojazdów w Polsce dokonuje zakupów części samochodowych w warsztacie naprawczym, przy okazji czynności serwisowych. W jaki sposób warsztaty ustalają ceny części, oferowanych klientom? Metod jest kilka, ale nasza ankieta wskazała te najpopularniejsze. 

Plusy i minusy pracy w ASO i warsztacie niezależnym – wyniki ankiety

ASO i niezależny warsztat – oba te miejsca pracy mechanika mają swoje wady, jak i zalety. Nasi Czytelnicy wskazali, które z nich wysuwają się na pierwszy plan. Przedstawiamy najciekawsze wnioski z ankiety.

Poziom szkoleń technicznych jest wysoki, ale są mankamenty. Wyniki ankiety.

7,5/10 to średnia wartość, na jaką mechanicy ocenili szkolenia techniczne, w których brali udział w ciągu ostatniego roku. Jak widać poziom satysfakcji z kursów dostępnych na rynku jest wysoki, nasza ankieta wykazała jednak także pewne braki. Jej wyniki powinny być pożyteczne nie tylko dla mechaników, ale również dla organizatorów szkoleń.

Jak wyceniasz części, które sprzedajesz w warsztacie? Ankieta.

Według danych SDCM, ponad 83% zakupów części zamiennych w Polsce odbywa się za pośrednictwem warsztatów samochodowych. Oznacza to, że to właśnie właściciele warsztatów realnie kreują ceny części na rynku. W jaki sposób dokonują wyceny? Właśnie tej kwestii poświęcona jest nasza ankieta.

Plusy i minusy pracy w ASO i warsztacie niezależnym – ankieta

Niejeden z nas zadaje sobie czasami pytanie o to, czy czuje się dobrze w swoim miejscu pracy i czy nie byłoby mu lepiej gdzie indziej. Jest to zupełnie naturalne zjawisko, które w branży napraw pojazdów często koncentruje myśli mechaników wokół dylematu: warsztat niezależny czy ASO? W dzisiejszej ankiecie pytamy mechaników co sądzą o pracy w […]

Jak oceniasz poziom szkoleń technicznych? Ankieta.

Bez szkoleń nie ma rozwoju. Dostęp do wiedzy to podstawa w dzisiejszej branży napraw samochodowych. Czy jednak oferowane na rynku szkolenia dobrze odpowiadają na potrzeby mechaników? Pytamy o to w naszej nowej ankiecie.

Czym ogrzewasz swój warsztat? Ankieta.

Jak zwykle późną jesienią powraca temat ogrzewania warsztatów samochodowych. W związku z tym odświeżamy naszą ankietę sprzed kilku lat, aby sprawdzić, jak wiele zmieniło się w tej kwestii w polskich warsztatach. Zachęcamy do udziału. Wypełnienie ankiety potrwa kilkanaście sekund.

Ile warsztatów nie ma jeszcze kas online? Wyniki ankiety.

Mimo że obowiązek posiadania kas fiskalnych online przez warsztaty samochodowe wejdzie w życie już 1 stycznia, większość warsztatów nie dokonała jeszcze zakupu urządzenia. Do niedawna głównym problemem był brak odpowiednich kas na rynku. Producenci nadrobili już jednak zaległości, a my sprawdziliśmy, które modele są dostępne.

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań o swój warsztat i odbierz raport

Tradycyjnie już, po trzech kwartałach roku prosimy warsztaty o wypełnienie krótkiego sondażu. Każdy, kto tego dokona będzie mógł otrzymać bezpłatnie raport z wynikami badania rynku.

Czy masz już kasę fiskalną online? Ankieta.

Przypominamy, że już od 1 stycznia 2020 r., warsztaty samochodowe zostaną zobligowane do obowiązkowego posiadania nowego typu kas fiskalnych z funkcjonalnością online. W naszej ankiecie pytamy warsztatowców, czy są gotowi na tę ważną zmianę?

W obecnych czasach ochrona środowiska naturalnego jest jednym z priorytetów branży motoryzacyjnej. W osiąganiu celów ekologicznych pomaga stosowanie części regenerowanych. Poddane profesjonalnej regeneracji podzespoły są produktami pełnowartościowymi, które mogą być bezpiecznie użytkowane w samochodzie. Regeneracja to oszczędność kluczowych surowców oraz energii niezbędnej do ich pozyskania i obróbki. W naszym kraju najczęściej regenerowane są części takie jak zaciski hamulcowe, turbosprężarki, sprzęgła, filtry DPF, przekładnie kierownicze czy piasty kół. Więcej informacji na temat regeneracji części można znaleźć w powyższych artykułach.