Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności.
Łącznik stabilizatora febi
Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby są wystawione na bezpośrednie działanie wody, lodu czy też piachu wyrzucanego spod kół z ogromną siłą. Uszkodzenia osłony gumowej (2), (3), spowodowane np. uderzeniem kamienia lub solą do posypywania sprzyjają dostawaniu się wody lub innych elementów do wnętrza przegubu. W następstwie dochodzi do wypłukania smaru oraz korozji sworznia. Pierwszym efektem wypłukania smaru jest piszczenie wyżej wymienionych elementów w czasie jazdy. Następnie poprzez działanie korozji powierzchnia sworznia staje się chropowata, co powoduje dodatkowo szybkie zużycie gniazda sworznia (4), Ostatnim skutkiem uszkodzenia osłony jest powstanie luzu który może (nie wykryty na czas) doprowadzić do wypadnięcia sworznia łącznika z gniazda i rozłączenia elementów stabilizatora.
Łącznik stabilizatora febi (nr 12002) został skonstruowany w taki sposób, aby wytrzymywać obciążenia i nie generować pisków oraz innego rodzaju hałasu. Produkt wyposażony jest m.in. w gumową osłonę ochronną (5), stworzoną z mieszaniny składników gumy o ogromnej wytrzymałości. Osłona posiada dopasowany kształt dla uszczelnienia przegubu przy każdym kącie jego wychylenia, gumowe opaski uszczelniające w górnej mocno pracującej części sworznia. Jest też olejoodpora, dostosowana do rodzaju smaru. Pierścienie zaciskowe (6) są wykonane ze stali gatunkowej której sprężystość zapewnia prawidłowe utrzymywanie osłony na trzonie sworznia i odporność na wpływy atmosferyczne. Do smarowania gniazda kulowego i sworznia kulistego zastosowano smar wysokogatunkowy, który chroni przed korozją.
Uwagi producenta:
Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu, kontakt gumowej osłony ochronnej z cieczami chemicznie aktywnymi (np. z płynem hamulcowym) lub kontakt z innymi częściami pojazdu wskutek wypadku lub nieprawidłowego podnoszenia pojazdu mogą również spowodować uszkodzenia gumowych osłon sworzni łącznika a co za tym idzie, sprzyjać wcześniejszym zużyciom jego elementów. Podczas montażu bezwzględnie przestrzegać procedur wydanych przez producenta pojazdu.
Łącznik stabilizatora febi nr 12002 pasuje do:
- VW Sharan (nr por. 7M3 411 317C)
- Seat Alhambra (nr por. 7M3 411 317C)
- Ford Galaxy (nr por. 1 361 653)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 listopada 2012, 7:36 0 0
cz aby faktycznie chodzi o łącznik
Odpowiedz
Anonim, 9 listopada 2012, 14:13 0 0
I co tujest nowego, firma MEYLE juz od lat rozwiazala ten problem 116 060 0003/HD
Odpowiedz
Anonim, 10 listopada 2012, 8:47 0 0
Czytamy w tym art...Osłona posiada dopasowany kształt dla uszczelnienia przegubu przy każdym kącie jego wychylenia..
Czyli zwykła dobrze dopasowana część ;-)
Odpowiedz