Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan

31 października 2012, 15:41

Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności.

Łącznik stabilizatora febi

Łącznik stabilizatora VW Sharan febiŁącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby są wystawione na bezpośrednie działanie wody, lodu czy też piachu wyrzucanego spod kół z ogromną siłą. Uszkodzenia osłony gumowej (2), (3), spowodowane np. uderzeniem kamienia lub solą do posypywania sprzyjają dostawaniu się wody lub innych elementów do wnętrza przegubu. W następstwie dochodzi do wypłukania smaru oraz korozji sworznia. Pierwszym efektem wypłukania smaru jest piszczenie wyżej wymienionych elementów w czasie jazdy. Następnie poprzez działanie korozji powierzchnia sworznia staje się chropowata, co powoduje dodatkowo szybkie zużycie gniazda sworznia (4), Ostatnim skutkiem uszkodzenia osłony jest powstanie luzu który może (nie wykryty na czas) doprowadzić do wypadnięcia sworznia łącznika z gniazda i rozłączenia elementów stabilizatora.

Łącznik stabilizatora febi (nr 12002) został skonstruowany w taki sposób, aby wytrzymywać obciążenia i nie generować pisków oraz innego rodzaju hałasu. Produkt wyposażony jest m.in. w gumową osłonę ochronną (5), stworzoną z mieszaniny składników gumy o ogromnej wytrzymałości. Osłona posiada dopasowany kształt dla uszczelnienia przegubu przy każdym kącie jego wychylenia, gumowe opaski uszczelniające w górnej mocno pracującej części sworznia. Jest też olejoodpora, dostosowana do rodzaju smaru. Pierścienie zaciskowe (6) są wykonane ze stali gatunkowej której sprężystość zapewnia prawidłowe utrzymywanie osłony na trzonie sworznia i odporność na wpływy atmosferyczne. Do smarowania gniazda kulowego i sworznia kulistego zastosowano smar wysokogatunkowy, który chroni przed korozją.

Uwagi producenta:

Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu, kontakt gumowej osłony ochronnej z cieczami chemicznie aktywnymi (np. z płynem hamulcowym) lub kontakt z innymi częściami pojazdu wskutek wypadku lub nieprawidłowego podnoszenia pojazdu mogą również spowodować uszkodzenia gumowych osłon sworzni łącznika a co za tym idzie, sprzyjać wcześniejszym zużyciom jego elementów. Podczas montażu bezwzględnie przestrzegać procedur wydanych przez producenta pojazdu.

Łącznik stabilizatora febi nr 12002 pasuje do:

  • VW Sharan (nr por. 7M3 411 317C)
  • Seat Alhambra (nr por. 7M3 411 317C)
  • Ford Galaxy (nr por. 1 361 653)

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW
Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW

Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo. Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub […]

Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi
Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi

Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę. Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna Zestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami […]

Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza
Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza

Volkswagen Polo oraz jego technologiczni krewni – Seat Ibiza oraz Skoda Fabia zostali wyposażeni w nietrwałe tuleje wahacza poprzecznego. W miarę eksploatacji uszkodzenie tego podzespołu może wywoływać irytujące stuki w zawieszeniu. Problem z tuleją wahacza poprzecznego – Polo, Fabia, Ibiza Często zdarza się, że tuleje wahacza poprzecznego projektowane przez producentów pojazdów są o wiele za […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 listopada 2012, 7:36 0 0

cz aby faktycznie chodzi o łącznik

Odpowiedz

Anonim, 9 listopada 2012, 14:13 0 0

I co tujest nowego, firma MEYLE juz od lat rozwiazala ten problem 116 060 0003/HD

Odpowiedz

Anonim, 10 listopada 2012, 8:47 0 0

Czytamy w tym art...Osłona posiada dopasowany kształt dla uszczelnienia przegubu przy każdym kącie jego wychylenia..

Czyli zwykła dobrze dopasowana część ;-)

Odpowiedz