Wyniki konkursu NEO

13 grudnia 2018, 11:32

Wiemy już do kogo trafią trzy profesjonalne zestawy narzędzi marki NEO. Prezentujemy także poprawne odpowiedzi na konkursowe pytania.

1. Instalacja sprężonego powietrza wykorzystywana do pompowania kół powinna być wyposażona w:

a) filtr odolejacz, odwadniacz

2. Które narzędzie gwarantuje poprawny montaż połączeń śrubowych?

b) klucz dynamometryczny

3. Co to jest karburator?

b) gaźnik

4. Podaj potencjalne dwie przyczyny pojawienia się białego osadu/masła na korku oleju w silniku?

np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzenie chłodnicy oleju, jazda na krótkich dystansach zimą.

Lista zwycięzców:

Nagrodami są zestawy narzędzi NEO:

  • I miejsce – zestaw 08-667 (123 elementy) – Waldemar Hamera

  • II miejsce – zestaw 08-673 (73 elementy) – Maciej Sowa

  • III miejsce – zestaw 08-663 (58 elementów) – Konrad Ryngwelski

Nagrody zostaną wysłane pocztą kurierską. Zwycięzcom gratulujemy.

Konkurs trwał od 6 do 12 grudnia 2018 r.
Zapoznaj się z regulaminem

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 grudnia 2018, 9:43 6 -1

Powinno być że zaznaczam odpowiedzi i od razu biorę udział w konkursie (dyrektor nie wpadł tego konkursu na taki pomysł przejdż tu zaloguj się tu i tak dalej nie może być prosto )POZDRAWIAM

Odpowiedz

Mechanik, 13 grudnia 2018, 8:56 0 0

Witam co do pierwszej odpowiedzi mozna sie troszke nie zgodzic odolejacz i odwadniacz tez sa potrzebne jak wiemy guma oleju nie lubi. Co do zaworu kazda sprezarka agregat sa wyposazone Tak wiec odpowiedz a lub c powinny byc poprawne

Odpowiedz

W.S., 13 grudnia 2018, 17:02 3 0

Co do czwartego pytania to uważam że bardziej pełną i najbardziej trafną odpowiedzią jest pojawienie się masła jako zwykłego zjawiska fizycznego związanego z kondensacją pary wodnej z powietrza w niedogrzanym silniku, częste rozgrzewanie i chłodzenie. Wynika to z jazdy na krótkich dystansach lub też niesprawnego termostatu. Inną przyczyną może być uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięcia głowicy, bloku silnika, uszkodzona chłodnica oleju, uszkodzona mokra tuleja cylindra( auta ciężarowe) na skutek czego chłodziwo przedostaje się do oleju tworząc emulsję, ale wówczas masło może być widoczne również na bagnecie oleju. Są to jednak skrajnie pesymistyczne przypadki. Najczęściej przyczynami nie są powyższe awarie i z silnikiem jest wszystko w porządku. Jest to po prostu naturalne zjawisko fizyczne, kiedy skropliny cieczy na skutek niedogrzanego silnika lub zbyt krótko pracującego w optymalnym zakresie temperatur nie mają możliwości dostatecznego odparowania. Pozdrawiam prawdziwych mechaników a nie naciągaczy na wymiany uszczelek i remont silników. Polecam kanał Profesora Crisa na YT.

Odpowiedz