Tenneco, dostawca produktów i systemów osiągów jezdnych i ochrony powietrza ogłosił, że linia pojazdów SUV klasy G firmy Mercedes-Benz będzie wyposażona w adaptacyjne i regulowane układy tłumienia drgań z zastosowaniem Ciągle Zmiennej Semi-Aktywnej (CVSA2) technologii zawieszeń Tenneco z zakresu inteligentnych zawieszeń marki Monroe.
Technologia CVSA2 będzie standardowym wyposażeniem pojazdu SUV Mercedes-AMG G 63 i będzie też oferowana jako opcja w modelach G350d i G500. Są to pierwsze pojazdy typu SUV wykorzystujące technologię Tenneco CVSA2.
CVSA2 to semi-aktywna technologia zawieszeń zaprojektowana na bazie lekkiego amortyzatora obejmującego dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektro-hydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgać w zakresie ściskania i odboju. Technologia ta umożliwia elastyczny zakres dostrojenia pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, co z kolei zapewnia wyższy poziom przemieszczania i stabilności. Początkowo były one zaprojektowane do stosowania w samochodach sportowych o wysokich osiągach, a najnowsza generacja technologii CVSA2 została zaadaptowana do zastosowań w pojazdach typu SUV. Moduły narożne CVSA2 mają zintegrowane jarzma aluminiowe i mogą być instalowane ze sprężynami zwojowymi (jak w przypadku pojazdów klasy G) lub z sprężynami pneumatycznymi.
– Nasze badania preferencji klientów w połączeniu z popularnością produktów Monroe Intelligent Suspension potwierdzają zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania zawieszeń w licznych segmentach pojazdów – powiedział Martin Hendricks, prezes ds. osiągów jezdnych w ramach firmy Tenneco – Najnowsza generacja naszej technologii CVSA2 łączy w sobie zalety zachowania się pojazdu na drodze, zdolności jazdy terenowej i możliwości regulacji komfortu jazdy w pojazdach typu SUV.
Komentarze