Nowe amortyzatory dla Volkswagenów T5, T6 i T6.1

21 czerwca 2024, 11:55

Firma BILSTEIN zaprezentowała nowe amortyzatory B14 dla modeli VW T5, T6 i T6.1.

W czerwcu BILSTEIN wraz z Deimann Fahrwerktechnik zaprezentowali najnowsze modele amortyzatorów dla samochodów dostawczych z gamy Volkswagena. Chodzi konkretnie o modele T5, T6 i T6.1.

Po wymianie zawieszenia, użytkowe auta prowadzą się zdecydowanie lepiej. Możliwe jest również nieznaczne zmniejszenie prześwitu (od 40 do 70 mm w zależności od modelu), co poprawia wygląd samochodu, ale nie ogranicza jego funkcjonalności. Dzieje się tak, gdyż dzięki nowym amortyzatorom załadowany samochód mniej się przechyla i znacznie lepiej „toleruje ładunek”.

Zmniejszenie skoku roboczego zawieszenia ma w tym przypadku zalety. Poprawiają się właściwości jezdne, ale nie pogarszają się ani komfort jazdy, ani możliwości załadunku.

Firma Deimann Fahrwerktechnik od lat specjalizuje się w tuningowaniu samochodów użytkowych. Już w 2013 roku przygotowany przez nich VW T5 wyposażony w gwintowane zawieszenie BILSTEIN zszedł poniżej bariery 10 minut na legendarnym Nordschleife Nerburgring. Czas okrążenia – 9:57, pozwolił na ustanowienie rekordu Nordschleife dla pojazdów użytkowych.

Nowa edycja BILSTEIN B14 zoptymalizowana pod kątem transportera VW

Całkowicie zmodernizowany system BILSTEIN powstał w zgodzie ze standardami jakościowymi producentów samochodów. Konstruktorzy BILSTEIN poprawili m.in. stabilność charakterystyki tłumienia. Ponadto, nowe powłoki lakiernicze zapewniają lepszą odporność na korozję zawieszenia.

Najnowsza generacja zawieszenia BILSTEIN B14 to kompletny zestaw dostępny dla niemal wszystkich wariantów T6: zarówno tych dostawczych, jak również luksusowych (Multivan), z krótkim lub długim rozstawem osi, z napędem na wszystkie koła, a także z pakietem na złe nawierzchnie. Korekta prześwitu w zakresie od 40 do 70 mm (w zależności od wariantu modelu i wyposażenia) pozwala na jeszcze większą personalizację ustawień. Warto zaznaczyć, że nowe amortyzatory są przeznaczone do codziennej eksploatacji. Nie jest to w żadnym razie propozycja dla tunerów, którzy chcą zmienić swój samochód lub jeździć nim po torze. To raczej coś, co poprawia bezpieczeństwo jazdy i sprawia, że jazda staje się przyjemniejsza. To również dobry wybór dla osób, które cierpią na chorobę lokomocyjną.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!