Kierowcy nowego BMW 7 mogą wybierać utwory z zapisanej listy odtwarzania, powiększać i pomniejszać mapy nawigacji lub odbierać połączenia telefoniczne, wszystko bez konieczności spoglądania na konsolę centralną lub dotykania jej. To zasługa między innymi polskich inżynierów, pracujących w krakowskim Centrum Technicznym Delphi.
System obsługi za pomocą gestów (Delphi Gesture Control) wykorzystuje proste gesty do sterowania funkcjami pojazdu, zasadniczo przekazując sygnały „języka migowego” kierowcy do pojazdu. Takie codzienne gesty nie wymagają uwagi wzrokowej, umożliwiając kierowcy skupienie się na prowadzeniu pojazdu.
System Delphi Gesture Control jest pierwszym systemem motoryzacyjnym, który oferuje intuicyjny i wygodny sposób obsługi funkcji wewnętrznych samochodu bez stosowania głosu lub dotyku w celu wyegzekwowania działania. System odróżnia zamierzone polecenia wydawane gestem ręki od przypadkowych ruchów i stanowi potężne rozszerzenie istniejących elementów sterowania takich, jak tradycyjne pokrętła, panele dotykowe czy system sterowania głosem.
Jak działa system?
Działanie systemu opiera się na kamerze termowizyjnej 3D, umieszczonej w okładzinie wewnątrz konsoli nad głową. Wykorzystując łatwy do nauczenia, uniwersalny język gestów, algorytmy nauki maszyny rozpoznają ruchy i rozróżniają między znaczącymi gestami a innymi czynnościami nieprzeznaczonymi dla układu sterowania.
System jest intuicyjny i wygodny dzięki temu, że pozwala kierowcy utrzymywać oczy skierowane na drogę, zwiększając bezpieczeństwo i umożliwiając wprowadzanie przyszłych innowacji HMI włącznie z koncepcjami multimodalnymi łączącymi technologie głosowe, spojrzeń i gestów.
Omawiany system zadebiutował w sedanie BMW serii 7 z roku 2016 i będzie wprowadzany w kolejnych pojazdach w przyszłości.
Zespół inżynierów Delphi w krakowskim Centrum Technicznym już od fazy koncepcyjnej aktywnie uczestniczy w pracach rozwojowych, implementacyjnych i weryfikacyjnych systemu sterowania gestami. Funkcja rozpoznawania gestów jest wbudowana w moduł dachowy, który jest produkowany w fabryce Delphi w Gdańsku.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
waldi, 24 marca 2017, 4:58 0 0
Ciekawe jak szybko się zepsuje?
Odpowiedz