Liczba producentów danej części sprawia, że najczęściej to mechanik bądź sprzedawca musi pomóc w podjęciu ostatecznego wyboru. Fakt ten skłonił nas do przeprowadzenia sondażu, by sprawdzić, jak mocno sprzedawca lub mechanik wpływa na decyzję klienta o zakupie czy montażu konkretnej, polecanej marki przewodów.
Zapytaliśmy ankietowanych, jaką część ich całkowitej sprzedaży przewodów stanowią marki przez nich rekomendowane.
Okazało się, że w 57,7% badanych firm udział pierwszej polecanej marki ogólnej sprzedaży przewodów wynosił ponad 60%.
Wynika z tego, że klienci liczą się ze zdaniem osób sprzedających, czy montujących przewody i chętnie powierzają im decyzję o wyborze konkretnej marki. Daje to wskazówkę, że akcje marketingowe warto kierować w dużej mierze do pracowników sklepów i warsztatów, niekoniecznie zaś do klienta końcowego czyli właściciela samochodu. Kierowców warto z kolei uświadamiać o korzyściach płynących z posiadania nowych przewodów, nie kłopocząc ich konkretnymi właściwościami technicznymi – w tej kwestii najczęściej zdają się oni na pracownika warsztatu czy sklepu.
Komentarze