Części silnikowe są specyficzną grupą produktów. Wymiana ich wiąże się z dużym nakładem pracy co oznacza, że koszty tych napraw są stosunkowo wysokie.
Jednocześnie klient, którego samochód wymaga napraw silnikowych nie należy zwykle do grupy zamożnych. Należy się spodziewać, że będzie on szukał oszczędności, którą może być w tym przypadku wymiana całego silnika na inny, używany , zamiast naprawy.
Obserwowana obecnie tendencja dotycząca ilości napraw silnikowych potwierdza powyższą tezę.
Na rynku widoczny jest spadek ilości napraw silnikowych.
Przeważająca większość ankietowanych pesymistycznie ocenia obecną sytuację. Nie widać symptomów wzrostu ilości napraw związanego z importem do Polski dużych ilości samochodów używanych.
Nie należy też oczekiwać, że nastąpi zmiana trendu w tym zakresie, gdyż wspomniany już import używanych samochodów jest źródłem do zaopatrywania się w całe silniki , eliminując tym samym potencjalne naprawy.
Szczegółowe wyniki ankiety zawiera poniższa tabela.
Obserwuję |
% odpowiedzi |
TENDENCJĘ WZROSTOWĄ (ilości napraw silnikowych) |
30,8 |
utrzymanie się ilości napraw NA TYM SAMYM POZIOMIE |
15,1 |
TENDENCJĘ SPADKOWĄ (ilości napraw silnikowych) |
54,1 |
Komentarze