Przedstawiamy krótkie podsumowanie badania rynku układów kierowniczych, zawieszenia i elementów metalowo-gumowych. Badanie obejmowało poszczególnych producentów tych części ich wizerunek, trwałość produktów, przyczyny reklamacji, popularność referencji, słabe i silne strony, tendencje widoczne na rynku i wiele innych istotnych elementów.
Wkrótce osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.
Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Poniżej publikujemy kilka tabel i wykresów z przygotowywanego raportu.
W ankiecie zapytaliśmy o czas powrotu klientów na ponowną naprawę. Aż 59,2% pytanych stwierdza, że klient powraca po 1 roku do 2 lat. Nie można jednoznacznie wykluczyć, że mowa tu jest zarówno o tym samym elemencie jak i o innej części jedynie należącej do grupy układów kierowniczych czy zawieszenia.
Ponowna naprawa zawieszenia |
% odpowiedzi |
do 6 miesięcy |
6,4 |
od 6 miesięcy do 1 roku |
18,5 |
od 1 roku do 2 lat |
59,2 |
od 2 lat do 3 lat |
13,4 |
powyżej 3 lat |
2,5 |
|
100,0 |
]1[
Czas powrotu na ponowną naprawę może wiązać się z jakością stosowanych części jak również z jakością polskich dróg. Dlatego też ważnym tematem podczas badania było określenie przyczyn reklamacji. Najczęstszą przyczyną reklamacji (w przypadku 3 wskazań) jest szybkie zużycie elementów gumowych i stanowi ono 32,5% wszystkich głosów.
Przyczyny reklamacji (3 wskazania) |
% odpowiedzi |
BRAK REKLAMACJI |
4,9 |
Szybkie zużycie elementów gumowych |
32,5 |
Powstawanie luzów |
24,2 |
Uszkodzenia mechaniczne |
21,9 |
Błąd w katalogu |
9,8 |
Kłopoty z ustawieniem geometrii |
3,4 |
Inne |
3,3 |
|
100,0 |
]2[
Z punktu widzenia warsztatów i sklepów motoryzacyjnych szczególnie ważna jest ilość klientów jaka dokonuje naprawy samochodów. Zatem zobaczmy na wykresie jakie trendy zaobserwowaliśmy w tym zakresie.
56% firm stwierdziło, że zanotowało wzrost sprzedaży w grupie towarowej układów kierowniczych i zawieszenia, a zaledwie 11,3% spadek.
Trendy: |
% odpowiedzi |
Wzrost sprzedaży |
56,0 |
Sprzedaż na stałym poziomie |
32,7 |
Spadek sprzedaży |
11,3 |
|
100,0 |
]3[
Ciekawym zagadnieniem, choć często pomijanym jest pochodzenie stosowanych części. W tym celu podczas badań ankietowane osoby zaznaczały prawdziwe stwierdzenia. Wynik z uzyskanych odpowiedzi przedstawiamy na poniższym wykresie. 85,1% firm stwierdziło, że montuje części kierownicze i zawieszenia zachodniego pochodzenia, a zaledwie 4,7% dalekowschodnie.
Najczęściej montujemy/sprzedajemy części producentów: |
% odpowiedzi |
polskich |
10,2 |
zachodnich |
85,1 |
dalekowschodnich |
4,7 |
|
100,0 |
]4[
Więcej informacji na powyższy temat można uzyskać kontaktując się z nami pod adresem alfred@motofocus.pl
Komentarze