W tym roku, w ramach trzyletniej strategii prześcignięcia konkurencji, UFI doda 160 nowych produktów do oferty marek UFI oraz Sofima dostępnych na rynku wtórnym. Celem firmy jest jak największe pokrycie potrzeb europejskiego parku samochodowego w każdej kategorii produktów.
Obecnie 537 filtrów oleju, 1237 filtrów powietrza, 319 filtrów kabinowych i 532 filtry paliwa pokrywają 96% lub więcej potrzeb w każdej kategorii.
– W tym roku wprowadzimy 160 nowych produktów, w tym 20 filtrów opartych na oryginalnych urządzeniach – mówi Luca Betti, Group Aftermarket Business Unit Director – W połączeniu z kolejnymi 180 nowymi produktami, które zostaną wprowadzone na rynek kolejno 2017 i 2018 roku, oczekujemy że pod koniec 2017 r. nasze pokrycie potrzeb parku samochodowego przekroczy 97,5% w każdej kategorii produktów. Każdy nowy produkt oferowany przez UFI jest dostępny zarówno pod marką UFI, jak i Sofima. – dodaje.
Największy wzrost filtrów kabinowych
Filtry kabinowe, jedyny segment, który generował dwucyfrowy wzrost w ostatnich latach, będą odgrywały ważną rolę w ambicjach firmy UFI odnośnie do jej rozwoju. Obecnie standardowo w 97 na 100 nowych samochodów sprzedawanych w Europie, filtry kabinowe można znaleźć w 85% europejskiego parku samochodowego – liczba ta ma znacznie wzrosnąć w nadchodzących latach. W 2016 r. UFI doda 61 nowych filtrów kabinowych, zwiększając tę wartość do 97,8%. Liczba ta osiągnie 98,5% w 2017 r. UFI oczekuje, że same filtry kabinowe będą generowały jedną dziesiątą oczekiwanego wzrostu w ogólnej sprzedaży grupy w tym roku.
UFI dostarcza filtry kabinowe przeciwpyłowe oraz z węglem aktywnym. Z 319 produktów oferowanych obecnie przez UFI, 210 to filtry przeciwpyłowe produkowane z syntetycznej, filtrującej włókniny nietkanej, które zatrzymują średnio ponad 90% zanieczyszczeń o średnicy powyżej 2,5 mikronów. Do produkcji pozostałych 109 filtrów wykorzystuje się włókninę nietkaną z domieszką węgla aktywnego, który zatrzymuje cząstki o wielkości od 0,01 do 2 mikronów (gaz, zapachy, bakterie, grzyby), gwarantując czyste powietrze w samochodzie.
Luca Betti mówi, że segment filtrów kabinowych będzie rozwijał się w miarę zwiększania się liczby właścicieli samochodów, którzy dostrzegą znaczenie regularnej wymiany filtrów dla zdrowia i dobrego samopoczucia osób przebywających w pojazdach.
Innowacje
Ściśle powiązana z wyścigami samochodowymi, firma UFI od 30 lat jest wyłącznym dostawcą filtrów silnikowych dla zespołu Ferrari F1, a obecnie jest dostawcą dla innych wiodących zespołów wyścigowych F1, a także pojazdów wyścigowych Ducati oraz Aprilia MotoGP. Działająca już ponad 40 lat firma od samego początku była ukierunkowana na badania. Dzięki doświadczeniu w rozwoju zaawansowanych środków filtrujących, wykorzystujących syntetyczne mikrowłókna produkowane z zastosowaniem technologii MeltBlown, UFI jest obecnie uznanym dostawcą wysokowydajnych filtrów najwyższej jakości dla przemysłu motoryzacyjnego.
Komentarze