W ramach współpracy z firmą Abarth, organizującą serię wyścigów torowych Fiatów Abarth 500, inżynierowie Nexteer przygotowali elektryczne układy kierownicze stosowane w wyścigowych 500-tkach pod kątem wymagań wyścigów torowych, odbywających się w tym roku w ramach cyklu zawodów samochodów turystycznych WTCC.
Zawody Trofeo Abarth Selenia Europe oraz Puchar Włoch Fiatów 500 Abarth, to obecnie jedne z najpopularniejszych cyklów wyścigów torowych gromadzących młodych kierowców z regionu Europy. Poprzedzają one wyścigi serii WTCC, w których startują wyścigowe wersje sportowych samochodów klasy compact i średniej.
Elektryczne układy kierownicze (EPS), które produkowane są przez Nexteer dla seryjnych Fiatów 500, zostały przeprogramowane przez inżynierów Nexteer pod kątem wyścigów torowych. Umożliwia to specjalna konstrukcja systemów EPS, które bez ingerencji w samą obudowę systemu, mogą być dowolnie programowane pod kątem konkretnych warunków drogowych. Taka budowa systemu sterowania daje zupełnie nowe możliwości w kontekście szybkiego dostosowywania charakterystyki układu kierowniczego i jego wspomagania do m.in. sportów motorowych.
Firma wykorzystuje tzw. inteligentne algorytmy sterujące, łącząc je z wiedzą inżynierów pracujących nad charakterystyką układów kierowniczych dostrajających je do specjalnych wymagań samochodów wyścigowych Abarth. Koncern Nexteer Automotive ma swój ośrodek inżynieryjny także w Tychach.
Dzięki współpracy z kierowcami wyścigowymi oraz specyfikacjom dostarczonym przez firmę Abarth, Nexteer jest w stanie dostroić układ kierowniczy EPS w taki sposób, by był bardziej dynamiczny, ułatwiał manewrowanie i wykazywał odpowiednie wyczucie nawierzchni toru.
– „Bardzo cieszy nas fakt, że mamy możliwość przygotowywania naszych układów kierowniczych pod kątem wyścigów torowych. Dzięki współpracy z firmą Abarth przekonaliśmy się, że nasze elektryczne układy kierownicze sprawdzają się nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale także na torach. Udowadnia to ponadto, jak elastyczne są systemy EPS pod kątem przygotowania ich do każdych warunków drogowych” – mówi Frank Lubischer, wiceprezes Nexteer Automotive ds. inżynierii oraz dyrektor operacyjny koncernu na region Europy.
Komentarze