Passat B6 wyposażony jest w elektromechaniczny układ hamulców postojowych zintegrowany z zaciskami hamulców tylnych. Układ wymaga zatem użycia systemu diagnostycznego do wycofania tłoków do pozycji początkowych w zaciskach.
Wymiana hamulców w Passacie B6
Przed podjęciem pracy na układzie hamulców tylnych Passata, konieczne jest posiadanie interfejsu urządzenia diagnostycznego oraz ładowarki akumulatora (oprócz zwyczajnych narzędzi warsztatowych). Ładowarka akumulatora powinna zostać podłączona do akumulatora przed rozpoczęciem jakiejkolwiek czynności w pojeździe z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego. Pozwoli to uniknąć wahań napięcia w jednostce centralnej ECU i/lub innych systemach sterowania.
Ten model samochodu jest wyposażony w elektromechaniczny hamulec postojowy. Zaciski tylne wyposażone są w dwa silniki sterujące pracą hamulca postojowego.
Uwaga:
Regulacja hamulca postojowego powinna być wykonywana wyłącznie przy użyciu urządzenia diagnostycznego, z zachowaniem procedury repozycjonowania.
Demontaż
- Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
- Zdjąć tylne koła.
- Zamocować przewody spustowe do korków spustowych w zaciskach, a następnie poluzować korki spustowe.
- Wycofać tłoki korzystając z urządzenia diagnostycznego, a następnie poluzować kołki prowadzące zacisków.
- Zdemontować zaciski oraz wyjąć klocki hamulcowe.
- Zacisk musi zostać prawidłowo oczyszczony z wszelkich osadów powstających podczas hamowania, szczególnie na wszystkich powierzchniach ruchomych.
- Kołki prowadzące muszą zostać oczyszczone oraz lekko nasmarowane wysokotemperaturowym smarem molibdenowym.
Poprawny montaż
Uwaga:
Przed wciśnięciem tłoczka w zacisk należy usunąć pewną ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli zbiorniczek byłby pełen, płyn hamulcowy mógłby się rozlać i dokonać uszkodzeń.
- Zamontować klocki hamulcowe w prowadnicach (strzałki 1).
- Upewnić się, że klocki hamulcowe są prawidłowo umieszczone na swoich płytkach mocujących (strzałki 2).
Uwaga:
Jeżeli klocki hamulcowe posiadają powierzchnię przyczepną, należy upewnić się, że nie przylgną do zacisku przed osiągnięciem poprawnego położenia.
- Przykręcić łącznik przewodu hamulcowego do zacisku momentem dokręcenia równym 14 Nm.
- Zabezpieczyć zacisk hamulca, dokręcając kołki ślizgowe momentem dokręcenia równym 35 Nm.
- Sprawdzić poziom płynu hamulcowego i uzupełnić w razie potrzeby.
Ostrzeżenie:
Po ponownym zamontowaniu klocków hamulcowych należy kilkakrotnie silnie nacisnąć pedał hamulca w celu prawidłowego umiejscowienia się tłoków w zaciskach.
Resetowanie hamulca postojowego
- Korzystając z urządzenia diagnostycznego ustawić tłoki hamulca postojowego w pozycji początkowej.
Uwaga:
Przed cofnięciem tłoczka hamulcowego do wnętrza zacisku należy usunąć pewną ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli zbiorniczek byłby pełny, płyn hamulcowy mógłby się rozlać i dokonać uszkodzeń.
- Podłączyć do pojazdu urządzenie diagnostyczne i wybrać funkcję hamulca postojowego.
- Ustawić tłoczki hamulcowe w pozycjach początkowych.
Ostrzeżenie:
Ustawianie tłoczków w pozycjach początkowych jedynie przy wykorzystaniu urządzenia diagnostycznego nie jest wystarczające. Należy wcisnąć tłoczek do końca jego gniazda w zacisku przy pomocy popychacza oznaczonego (X) (patrz rysunek).
Tarcza hamulca
Demontaż
- Zdjąć ramę zacisku poluzowując śruby montażowe aby zapewnić dostęp do tarczy hamulcowej.
- Poluzować śrubę ustalającą i zdjąć tarcze oraz klocki hamulcowe.
- Oczyścić zacisk ze wszystkich zanieczyszczeń powstałych w trakcie eksploatacji, szczególnie na wszystkich powierzchniach ruchomych.
Ponowny montaż
- Umieścić tarczę hamulca na piaście, upewniając się, że powierzchnie styku są czyste.
- Dokręcić śrubę ustalającą momentem dokręcenia równym 4 Nm.
- Zamocować klocki hamulcowe zgodnie ze wskazaniami przedstawionymi w części odnoszącej się do montowania klocków hamulcowych (wyżej).
Uwaga:
Nie należy podejmować prób siłowego usuwania tarcz hamulcowych z piasty koła: w razie oporu należy użyć produktu usuwającego rdzę.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 15 lipca 2013, 11:44 0 -4
Drogi Autorze, czy jesteś pewien że omawiana instrukcja dotyczy Passata PIĄTEJ generacji?
Odpowiedz
Anonim, 23 sierpnia 2015, 23:04 0 -1
Nie rozumiem jak mam go cofnac tym popychaczem?Jak on sie znajduje pod tloczkiem przeciez?
Odpowiedz
Miko, 26 lipca 2023, 0:19 0 0
https://www.olx.pl/d/oferta/zacisk-silniczek-hamulca-trw-passat-b6-b7-cc-CID5-IDU4m4S.html
Odpowiedz