Dieselgate: Volkswagen zapłaci w Kanadzie 2 miliardy dolarów

Volkswagen zgodził się na wypłatę ponad 2 miliardów dolarów kanadyjskich odszkodowania właścicielom samochodów z silnikami diesla, które emitują do atmosfery od 20 do 40 razy więcej szkodliwych substancji, niż jest to dopuszczalne normami.

Porozumienie w Kanadzie zakłada pokrycie przez Volkswagena ponad 15 milionów dolarów kanadyjskich (CAD) kosztów administracyjnych oraz odkupienie wadliwych samochodów za łączną kwotę ponad 2 miliardów dolarów (CAD), lub naprawę aut, o ile będzie możliwa. Ta druga opcja stoi jednak pod znakiem zapytania, bo kolejne testy, prowadzone przez jednostki badawcze między innymi w Europie, wskazują, że samochody po wymianie oprogramowania nadal emitują zawyżone ilości niebezpiecznych gazów. W Kanadzie jeździ ponad 100 tysięcy wadliwych Volkswagenów. Producent wydał też specjalne oświadczenie, w którym możemy przeczytać m.in.: „Podstawowym celem działania Volkswagena w Kanadzie jest traktowanie swoich klientów uczciwie. Wierzymy, że przedstawiona przez nas propozycja osiąga ten cel”.

57d80b44eae53vw

Zdaniem Stowarzyszenia StopVW.PL, które zebrało już blisko 3 tysiące zgłoszeń od poszkodowanych osób, wadliwe samochody, kupione przez Polaków, również powinny zostać odkupione lub wymienione na nowe. „Trujące samochody powinny zniknąć z polskich ulic. Zarówno właścicielom jak i państwu polskiemu, należy się odpowiednie odszkodowanie. Stowarzyszenie złożyło już do warszawskiego sądu pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi.” – mówi Jędrzej Chmielewski, prezes stowarzyszenia StopVW.PL.

Jak informują przedstawiciele StopVW.PL, wkrótce do sądu trafią kolejne pozwy. Tym razem przeciwko markom Audi, SEAT i Skoda. I zapraszają wszystkich posiadaczy tych aut z silnikami diesla, wyprodukowanych w latach 2008-2015 do dołączenia się do pozwu na stronie stopvw.pl.

Afera dieselgate wybuchła pod koniec 2015 roku, po tym, jak ujawniono, że Volkswagen stosował w silnikach diesla nielegalne oprogramowanie, fałszujące wyniki emisji spalin a samochody emitują kilkadziesiąt razy więcej szkodliwych gazów, niż dopuszczają to normy.

Według raportu Komisji Europejskiej, opublikowanego w zeszłym roku, z powodu wysokiej zawartości tlenków azotu rocznie na terenie Unii umiera przedwcześnie ponad 70 tysięcy osób. Warto uświadomić sobie, że tlenki azotu są dużo bardziej niebezpieczne niż dwutlenek węgla, ponoszą odpowiedzialność m.in. za groźne choroby płuc i kłopoty z oddychaniem u dzieci i osób starszych.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 9:08, Grudzień 22 2016

OJ nie lubi moto focus Volkswagena, nie lubi, pewno też należycie do kodu. Powstał kolejny pożałowania godny kod w Polsce, , to oni powinni zniknąć z polskich ulic – 3000 podpisów na miliony aut, wstyd by ich było, jak się głupcy dają nabierać to niech płacą.
Dlaczego nie piszecie ile ludzi przedwcześnie umiera z powodu idiotycznych decyzji mumi europejskiej, szkodliwej żywności, biedy, ile ludzi popełnia samobujstwo z powodu bandyckich decyzji mumii, a ile ludzi umiera zatrutych spalinami silników benzynowych, a jak wygląda rzeczywistość na drogach, czy ktoś jechał za kopcącym fordem czy renówką, i to nie tylko w Polsce.
Czy kanada zapłaci europie jakiekolwiek odszkodowanie za trucie nas szkodliwą żywnością?
Jesteście żałośni z tymi artykułami.

0 odpowiedz

autor / 4:27, Grudzień 27 2016

Chyba powinno być EA 189 a nie EA 288?

0 odpowiedz