Środek do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, kolektorów i zaworów dolotowych

12 kwietnia 2016, 12:31

Oczyszczacz przepustnic PRO-LINE to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.

Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora. Pozwala to zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Ponadto środek usuwa też zanieczyszczenia z zaworów dolotowych, co jest to szczególnie istotne w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Skutki obecności zanieczyszczeń:

  • utrata mocy,
  • nierównomierna praca silnika,
  • podwyższone zużycie benzyny,
  • przydławienie po zmianie biegu
  • problemy z uruchomieniem
  • gaśnięcie na wolnych obrotach
  • zacinanie się zaworu EGR

Przyczyny powstawania zanieczyszczeń :
Źródłami zanieczyszczeń są przedmuchy ze skrzyni korbowej, nieszczelności układu smarowania, powstałe w nadmiernie wyeksploatowanej turbosprężarce oraz wtórny obieg spalin poprzez układ recyrkulacji EGR.
Usunięcie usterki tradycyjną metodą.
Do niedawna czyszczenie układu dolotowego czy przepustnicy wymagało demontażu podzespołów. Jednak wyjęcie kolektora to w przypadku wielu silników proces bardzo czasochłonny, a więc i drogi. Koszt takiej operacji dodatkowo podnosi konieczność wymiany uszczelek kolektora dolotowego. Usunięcie nagarów z zaworów dolotowych skutkowało koniecznością pracochłonnego demontażu głowicy Na szczęście od niedawna można wyczyścić dolot i przepustnicę dużo taniej i szybciej.
Pro Line Oczyszczacz przepustnic
Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy zmywaczem jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy zdemontować z korpusu przepustnicy przewód doprowadzania powietrza i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do wnętrza kolektora, a także bezpośrednio na przepustnicę. Po odczekaniu 3 minut należy uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2500 obr./min dawkować preparat do kolektora i na przepustnicę. Do prawidłowego wyczyszczenia wymienionych elementów potrzeba około 200ml preparatu.
Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3000 obr./min.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Hydraulika w samochodach francuskich
Hydraulika w samochodach francuskich

Wspomaganie układu kierowniczego i hydropneumatycznego w samochodach francuskich wymaga stosowania odpowiedniego oleju. Taki produkt dostępny jest w polskiej ofercie firmy LIQUI MOLY. Według zaleceń grupy PSA (Citroen/Peugeot) w układach hydraulicznych produkowanych przez nią modeli samochodów osobowych powinien być stosowany olej hydrauliczny LDS. Jego odpowiednikiem w ofercie LIQUI MOLY jest „Płyn do układów wspomagania 2500” (nr […]

Samochód u klienta, kasa wzięta
Samochód u klienta, kasa wzięta

Dla mechanika to zdecydowanie najlepszy scenariusz każdej naprawy. Usterkę udało się usunąć, a klient rozliczył się za usługę. Tymczasem sytuacja widziana od drugiej strony wcale nie musi wyglądać tak różowo. Klient wprawdzie jest szczęśliwy, że samochód udało się szybko naprawić, że cena wprawdzie nieco wyższa niż się spodziewał, ale do przyjęcia, jednak już po kilku […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!