Oczyszczacz przepustnic PRO-LINE to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.
Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora. Pozwala to zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Ponadto środek usuwa też zanieczyszczenia z zaworów dolotowych, co jest to szczególnie istotne w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Skutki obecności zanieczyszczeń:
- utrata mocy,
- nierównomierna praca silnika,
- podwyższone zużycie benzyny,
- przydławienie po zmianie biegu
- problemy z uruchomieniem
- gaśnięcie na wolnych obrotach
- zacinanie się zaworu EGR
Przyczyny powstawania zanieczyszczeń :
Źródłami zanieczyszczeń są przedmuchy ze skrzyni korbowej, nieszczelności układu smarowania, powstałe w nadmiernie wyeksploatowanej turbosprężarce oraz wtórny obieg spalin poprzez układ recyrkulacji EGR.
Usunięcie usterki tradycyjną metodą.
Do niedawna czyszczenie układu dolotowego czy przepustnicy wymagało demontażu podzespołów. Jednak wyjęcie kolektora to w przypadku wielu silników proces bardzo czasochłonny, a więc i drogi. Koszt takiej operacji dodatkowo podnosi konieczność wymiany uszczelek kolektora dolotowego. Usunięcie nagarów z zaworów dolotowych skutkowało koniecznością pracochłonnego demontażu głowicy Na szczęście od niedawna można wyczyścić dolot i przepustnicę dużo taniej i szybciej.
Pro Line Oczyszczacz przepustnic
Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy zmywaczem jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy zdemontować z korpusu przepustnicy przewód doprowadzania powietrza i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do wnętrza kolektora, a także bezpośrednio na przepustnicę. Po odczekaniu 3 minut należy uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2500 obr./min dawkować preparat do kolektora i na przepustnicę. Do prawidłowego wyczyszczenia wymienionych elementów potrzeba około 200ml preparatu.
Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3000 obr./min.
Komentarze