Wspomaganie układu kierowniczego i hydropneumatycznego w samochodach francuskich wymaga stosowania odpowiedniego oleju. Taki produkt dostępny jest w polskiej ofercie firmy LIQUI MOLY.
Według zaleceń grupy PSA (Citroen/Peugeot) w układach hydraulicznych produkowanych przez nią modeli samochodów osobowych powinien być stosowany olej hydrauliczny LDS. Jego odpowiednikiem w ofercie LIQUI MOLY jest „Płyn do układów wspomagania 2500” (nr katalogowy 3667).
Jest to w pełni syntetyczny olej dostępny w 1-litrowych opakowaniach. Taka objętość wystarcza na całkowitą wymianę w układzie wspomagania kierownicy. Więcej pomieści układ 3-generacji Hydroactive stosowany w zawieszeniach niektórych modeli Citroena, jak C5 czy C6.
„W ostatnim czasie dostrzegliśmy większe zainteresowanie warsztatów i serwisów olejami hydraulicznymi LDS przeznaczonymi do samochodów francuskich. Stąd nasza decyzja do wprowadzenia takiego produktu do polskiej oferty LIQUI MOLY” – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista ds. szkoleń w firmie LIQUI MOLY Polska „Olej ten ma doskonałą charakterystykę temperaturowo-lepkościową, która zapewnia optymalną płynność w bardzo niskich temperaturach otoczenia. Specjalne dodatki powstrzymują tendencje do pienienia podczas dużych obciążeń działających na zawieszenie”.
Olej hydrauliczny powinien być wymieniany z częstotliwością podaną przez producenta samochodu. Jeśli nie mamy takiej wiedzy najlepiej zaproponować Klientowi jego wymianę na nowy. Tego typu produktów nie powinno się uzupełniać poprzez tzw. dolewkę. Znajdujący się w układzie olej może być mocno przepracowany, co równe jest utracie właściwości smarnych i ochronnych.
Jest to też dobry moment do założenia „Książki serwisowej LIQUI MOLY”, do której wpiszemy m.in. datę wymiany i aktualny przebieg pojazdu. Można też skorzystać z pomocy „Katalogu doboru”, który znajduje się na stronie www.liquimoly.pl
Komentarze