Autek W3D to innowacyjne urządzenie do pomiaru i regulacji geometrii w technologii 3D. Geometria Autek W3D to nowość na polskim rynku, która właśnie trafiła do oferty firmy WSOP.
Autek W3D w swojej standardowej kompletacji może pracować zarówno na kanale diagnostycznym, jak i w oparciu o podnośnik (nożycowy/czterokolumnowy). Ruchoma belka z kamerami umożliwia ustawienie wysokości pomiaru w zakresie od 900-2000 mm. Oznacza to, że mechanik może dokonywać regulacji w wygodnej pozycji pracy – przy w pełni uniesionym pojeździe.
Pomiar odbywa się niezwykle szybko z uwagi na brak konieczności każdorazowego przeprowadzania kompensacji bicia obręczy pojedynczego koła. Cała procedura zajmuje nie więcej niż 5 minut, co pozwala obsłużyć więcej pojazdów, a tym samym poprawić przychód i zysk warsztatu. Urządzenie dokonuje szybkiego pomiaru zbieżności, różnicy kątów skrętu, rozstawu kół oraz osi. Wykrywa także rozbieżności w wymiarach ogumienia, co jest częstą przyczyną „ściągania” pojazdu.
Kolejną zaletą urządzenia jest fakt, iż badany pojazd nie musi znajdować się na idealnie równej powierzchni. Praktyka warsztatowa wskazuje, że niezwykle trudno jest uzyskać idealnie wypoziomowane stanowisko pomiarowe. Niewielkie odchylenia od normy nie mają wpływu na wyniki pomiarów wykonywanych przy pomocy urządzenia Autek W3D. Kamery wykrywają ekrany refleksyjne zamontowane na kołach oraz śledzą ich ruchy w czasie rzeczywistym.
Mimo wysokiego stopnia zaawansowania Autek W3D jest urządzeniem niezwykle prostym w obsłudze. Program sterujący prowadzi użytkownika krok po kroku przez całą procedurę pomiaru. W bazie urządzenia znajduje się ponad 20 tysięcy pojazdów (do 2015 roku włącznie). Kalibracja urządzenia wykonywana jest tylko podczas jego instalacji, co minimalizuje koszty związane z późniejszą eksploatacją.
Technologia pomiaru geometrii w 3D skutkuje również tym, że ekrany pomiarowe są w zasadzie bezobsługowe (bez kosztownej elektroniki, bez wymagających cyklicznego ładowania baterii i bez utrudniających pracę przewodów).
Oprogramowanie AUTEK informuje o szczegółowych procedurach OEM (głównie dotyczących elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy oraz elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego). Instrukcje OEM prowadzą użytkownika przez proces między innymi resetowania czujnika kąta skrętu oraz innych czujników, jeśli jest to wymagane podczas wykonywania pomiaru.
Komentarze