Jesienią bieżącego roku, po dwóch latach nieobecności powróci TIP-TOPOL Tour – impreza szkoleniowa organizowana przez firmę TIP-TOPOL. Wydarzenie wraca w nowej formule, a w programie nie brakuje niespodzianek. O szczegóły zapytaliśmy Barbarę Świetlik-Wieczorek, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży i Marketingu TIP-TOPOL.
TIP-TOPOL Tour po raz pierwszy odbył się w 2010 r. Była to wówczas niewielka impreza szkoleniowa dla najlepszych klientów. W kolejnych latach popularność cyklu szybko rosła, by pobić wszelkie dotychczasowe rekordy w jubileuszowym dla firmy roku 2013. Dlaczego TIP-TOPOL Touru zabrakło w roku 2014 i dlaczego powraca teraz?
Barbara Świetlik-Wieczorek: Tak jak Pan zauważył spotkania organizowane dla naszych klientów znacznie się zmieniają. Cieszymy się, że na ostatnią imprezę w 2013 roku przybyło aż 2 500 osób. Był to cykl wyjątkowy, organizowany przy okazji 25-lecia istnienia firmy. Z ankiet przeprowadzonych wśród obecnych gości dowiedzieliśmy się, że oczekują oni podczas tych spotkań zaprezentowania jeszcze większej ilości maszyn i urządzeń. Zdecydowaliśmy się w tym roku spełnić to życzenie. Okazało się to jednak olbrzymim przedsięwzięciem organizacyjno-logistycznym. Konieczne było wynajęcie dużych obiektów targowych z powierzchnią min. 1500 mkw. Na czas trwania imprezy zarezerwowaliśmy również dwie duże ciężarówki mogące przewozić taką ilość sprzętu. Pokażemy zarówno maszyny z górnej półki jak i te ekonomiczne, aby każdy z naszych klientów znalazł produkty na miarę swoich potrzeb.
Co przede wszystkim chcecie przekazać klientom podczas tegorocznej edycji cyklu?
W czasie tegorocznej imprezy nasi goście zobaczyć będą mogli nie tylko najlepiej sprzedające się produkty, ale również tegoroczne nowości. Przyjęliśmy sprawdzoną już targową formułę spotkania. Co to oznacza? W każdej z ponad 20 produktowych stref tematycznych każdy uczestnik będzie mógł zapoznać się z maszyną czy urządzeniem i uzyskać od naszych ekspertów odpowiedź na nurtujące go pytania. Zależy nam na interaktywnym kontakcie z klientami. A będzie tym razem naprawdę wiele do obejrzenia. Zaprezentujemy m.in. ponad 50 maszyn i urządzeń, bogatą ofertę narzędzi warsztatowych, pneumatyki, materiałów do naprawy opon, czy akcesoriów do „przekładki”. Planujemy także kilka premier, m.in. nowe wyważarki Invento, ale to tym opowiemy Czytelnikom MotoFocusa w przyszłości.
Czy TIP-TOPOL otwiera się także na warsztaty, które nie zajmują się wulkanizacją czy raczej na takie, dla których wulkanizacja nie jest jedyną formą działalności?
Jesteśmy otwarci na wszystkich naszych klientów. TIP-TOPOL ponad ćwierć wieku temu rozpoczynał swoją działalność od sprzedaży materiałów naprawczych. W tym obszarze jesteśmy liderem rynkowym. Obecnie nasza szeroka oferta jest w stanie zaspokoić potrzeby biznesowe nie tylko klientów wulkanizacyjnych, ale także świadczących usługi FAST-FITowe oraz mechaniczne. Zależy nam na tym, aby zaistnieć w świadomości klientów właśnie z taką informacją.
W tym roku do współpracy zaprosiliście także innych dystrybutorów, którzy pokażą ofertę spoza Waszego portfolio. Skąd taka decyzja?
Tworząc koncepcję tegorocznego cyklu spotkań, szukaliśmy różnych sposobów uatrakcyjnienia programu. Wpadliśmy na pomysł zaproszenia do współpracy firm, które posiadają ofertę produktową interesującą dla naszych klientów, która nie zawiera produktów dystrybuowanych przez nas. Niewątpliwą korzyścią dla Partnerów była możliwość dotarcia do dużej grupy ich potencjalnych klientów w krótkim czasie. Z takiej możliwości skorzystały takie firmy jak Platinum Orlen Oil, Kaercher, Magneti Marelli i Motip. Cieszy nas również, że zarówno Moto Focus jak i Auto Expert objęli patronat medialny nad cyklem tegorocznych spotkań.
Jakie miasta odwiedzi tym razem TIP-TOPOL Tour i czym kierowano się przy ich wyborze?
Zdecydowaliśmy się na pięć lokalizacji w całym kraju. Przy ich wyborze kierowaliśmy się przede wszystkim kwestią odległości, jaką klienci musieliby przebyć z różnych kierunków kraju. Drugim kryterium wyboru lokalizacji była dostępność obiektu targowego, który spełniać musiał określone wymogi ze względu na gabaryty, wagę oraz dużą liczbę prezentowanych produktów. Zależało nam również na profesjonalnym wizerunku wybranych miejsc. W ten sposób doszliśmy do finalnej listy lokalizacji. Aby dać możliwość wzięcia udziału w imprezie zarówno właścicielom warsztatów jak i ich pracownikom proponujemy każdorazowo wybór terminu – piątek lub sobota. Wyjątkiem od tej reguły jest spotkanie warszawskie. Tegoroczny cykl rozpoczniemy 4/5 września w EXPO Arenie w Ostródzie. Na kolejne spotkanie zapraszamy klientów 11/12 września do EXPO Silesia do Sosnowca. Następna okazja obejrzenia naszych produktów nadarzy się 23/24 września w Warszawie w EXPO XXI. Czwarte spotkanie z tegorocznego cyklu odbędzie się 2/3 października w Hali Widowiskowo-Sportowej Regionalnego Centrum Sportowego w Lubinie, a ostatnie 9/10 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W poprzednich latach Tour’owi towarzyszyły konkursy z nagrodami, np. wymiana opon na czas. Czy w tym roku możemy się spodziewać podobnych atrakcji?
Wspomniany przez Pana konkurs przekładkowy był hitem poprzedniej edycji TIP-TOPOL Tour. Jeszcze dziś wspominamy emocje, jakie towarzyszyły finałowi w Pobiedziskach. Stawka była wówczas duża, bo nagrodą było wyposażenie warsztatów. Wzięliśmy pod uwagę opinie naszych klientów i w tym roku zaproponujemy im zmagania ze zmianą opon na czas. Dwuosobowe zespoły walczyć będą również o atrakcyjne nagrody. Przygotowaliśmy ponadto kilka innych konkursów, w których klienci w formie zabawy będą mogli sprawdzić swoją fachową wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu np. TPMSów.
Co jeszcze znajdzie się w programie wydarzeń?
Spotkania z naszymi klientami mają wymiar nie tylko biznesowy. Zależy nam, aby dobrze się oni bawili i miło wspominali czas spędzony z nami. Dlatego i w tym roku proponujemy, m.in. sprawdzenie swych możliwości na profesjonalnym symulatorze F1. Nowością będą również stoiska naszych Partnerów, a jakie niespodzianki przygotują oni dla gości? To również niespodzianka. Zapewnić mogę też, że nikt nie wyjdzie z naszych spotkań głodny.
Wspomniała Pani, że w TIP-TOPOL Tour 2015 mogą wziąć udział nie tylko obecni klienci firmy, ale także ci tylko potencjalnie zainteresowani ofertą. W jaki sposób mogą się zgłosić?
Spotkania kierujemy nie tylko do naszych klientów, ale również do tych, którzy chcieliby rozpocząć z nami współpracę. Ci proszeni są o kontakt z naszymi Przedstawicielami Handlowymi lub skorzystanie z aplikacji zapisowej na www.tiptopol.pl. Bardzo cieszy nas, że pozyskaliśmy również MotoFocus jako Patrona medialnego. Dzięki temu Czytelnicy tego portalu będą mogli się dowiadywać na bieżąco o kolejnych atrakcjach planowanych na TIP-TOPOL Tour 2015.
Komentarze