W bieżącym roku Hella Polska obchodzi swoje 20-te urodziny. Z tej okazji firma zdecydowała się na podsumowanie swojej działalności.
Jubileusz Helli
Hella jest obecna na rynku polskim od 1993 roku. Początkowo w ofercie dominowały produkty z obszaru oświetlenia i elektryki pojazdowej, z upływem lat oferta była sukcesywnie poszerzana o nowości oświetleniowe takie m.in.: jak reflektory ksenonowe do Mercedesa 210 (E klasa), akcesoryjne reflektory ksenonowe – Luminator Xenon, reflektory bi-ksenonowe do VW Passata, dołączały też inne grupy produktów. Dzisiaj Hella Polska prowadzi dystrybucję – oprócz wspomnianego wcześniej oświetlenia i elektryki – żarówek samochodowych, części z zakresu elektroniki, systemów termicznych Behr Hella Service (asortyment z zakresu chłodzenia i klimatyzacji), elementów wyposażenia warsztatowego w tym testerów diagnostycznych Hella Gutmann Solutions oraz urządzeń i narzędzi do serwisowania klimatyzacji Hella Nussbaum Solutions.
Uzupełnieniem oferty produktowej jest rozbudowana oferta w zakresie wspomagania sprzedaży i serwisu technicznego m.in. kompleksowy program szkoleń czy szereg usług dedykowanych warsztatom takich jak np. infolinia techniczna (Hella Gutmann Solutions) czy dostęp do technicznej bazy danych HGS Data. Z myślą o warsztatach, które nie dysponują dużymi zasobami gotówki, a chcą poszerzyć zakres usług, Hella Polska wprowadziła ostatnio ofertę dzierżawy urządzeń wyposażenia warsztatowego.
Od początku swojej działalności firma Hella Polska obsługuje niezależny rynek części zamiennych oraz dostarcza produkty – głównie oświetleniowe – bezpośrednio do producentów autobusów, przyczep i naczep, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych oraz pojazdów specjalnych. Hella Polska obsługuje również klientów z rynku litewskiego.
W ciągu ostatnich 3 lat Hella Polska przeprowadziła szereg zmian wewnętrznych, aby być móc lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i partnerów handlowych. Wśród zmian znalazło się m.in. utworzenie profesjonalnego działu Obsługi Klienta i Logistyki, zmiana magazynu i systemu komputerowego, a także utworzenie oddzielnych działów handlowych dedykowanych klientom z segmentu „Aftermarket“ oraz „Special OE“. W siedzibie firmy w Warszawie powstało nowoczesne centrum techniczne przeznaczone do prowadzenia szkoleń, a także infolinia pomocy technicznej, dzięki której pracownicy warsztatów otrzymują wsparcie w zakresie diagnostyki i napraw pojazdów.
Zmiany na rynku lokalnym zbiegły się z globalnym przedefiniowaniem przez Hella strategii komunikacji na niezależnym rynku wtórnym. „Części, narzędzia, usługi” to nowa koncepcja, która zastąpiła dotychczasową strategię „4+2” tj. 4 główne grupy produktowe (oświetlenie, elektronika, elektryka, systemy termiczne) oraz wsparcie techniczne i wspomaganie sprzedaży. Dotychczasowa strategia nie odzwierciedlała już w pełni oferty Hella. Zakres usług oraz portfolio produktów uległo znacznemu poszerzeniu w ciągu ostatnich lat, dlatego zmiana była konieczna.
Komentarze