W roku fiskalnym 2012/13 obrót Grupy Hella osiągnął po raz pierwszy w historii 5 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł do poziomu 5,6% obrotu. Do tego wyniku przyczyniła się przede wszystkim konsekwentnie prowadzona przez koncern strategia globalizacji.
Globalizacja daje korzyści Grupie Hella
Hella rozbudowywała międzynarodowe inwestycje i dzięki temu obecnie aż 47 % obrotu jest generowana poza Europą. Do pozytywnego wzrostu obrotu przyczynił się nie tylko obrót w poszczególnych regionach ale również sukcesywne poszerzanie asortymentu o nowe produkty we wszystkich segmentach w tym m.in o nową generację reflektorów głównych opartych w pełni na diodach LED, systemy elektronicznego sterowania czy systemy wspomagania kierowcy z poszerzonymi zastosowaniami. Hella podwyższyła inwestycje przeznaczone na badania i rozwój, tak że dzisiaj stanowią one ok. 9 % obrotu całej grupy. W styczniu 2013r. firma wypuściła również 7-letnie obligacje o wartości ponad 500 mln euro, uzyskując dzięki temu dodatkowe środki na własny rozwój.
W roku obrotowym 2013/14 jest oczekiwany dalszy wzrost obrotu na świecie, chociaż rynki będą rozwijały się w różnym tempie. Rynki międzynarodowe prześcignęły już rynek europejski jeśli chodzi o tempo wzrostu. W odpowiedzi na ten trend Hella umacnia swoje międzynarodowe struktury, a ponadto kontynuuje transformację siedziby w Lippstadt we wzorcowe centrum technologiczno-produkcyjne.
Komentarze