Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Wszystko, co musisz wiedzieć o ładowaniu cewki zapłonowej

Podczas pracy z mechanicznymi układami zapłonowymi szczególnie ważne jest, aby rozumieć czym jest czas ładowania i okres spoczynku cewki zapłonowej. W poniższym artykule eksperci DENSO wyjaśniają, jak działa ładowanie cewki w różnych układach zapłonowych i przy różnych prędkościach obrotowych silnika, oraz z jakiego powodu mogą wystąpić typowe problemy z zapłonem.

Dwumasowe koło zamachowe – jak sprawdzić, czy kwalifikuje się do wymiany?

Diagnostyka kół dwumasowych (DMF) to często występujący w warsztatach samochodowych dylemat. Mechanicy po demontażu skrzyni biegów zastanawiają się czy koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany? Pojawiają się wątpliwości, jak skutecznie zweryfikować jego stan.

Chrysler PT Cruiser: wymiana wkładu w podporze półosi

Firma TEDGUM® radzi, jak w prosty sposób można wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie nierozbieralny, np. w Chryslerze PT Cruiser. W wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, a jedynie może zaoferować wymianę całej półosi.

Rozwiązania febi bilstein: napęd układu rozrządu silnika 2.0 BHDI PSA

Silniki 2.0 HDI koncernu PSA, o oznaczeniu kodowym DW10TD xxx, mają szerokie zastosowanie, jako źródło napędu w samochodach wielu producentów. Obecnie stosowane wersje konstrukcyjne tych silników dostosowane są do rygorystycznych wymogów normy emisji związków toksycznych w spalinach, EURO 6. Z tego powodu określane są również mianem BHDI, seria F, od wskazania na zastosowanie systemu Ad- […]

Procedura wymiany oleju w BMW 520d 2010 r. w skrzyni biegów 8HP45

Automatyczna skrzynia 8HP45, montowana w BMW 520d, posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, […]

Tarcze hamulcowe wentylowane kierunkowo – jak to działa?

Tarcze hamulcowe mają coraz bardziej skomplikowaną konstrukcję, która ma szczególne znaczenie w przypadku odprowadzania ciepła z tych obciążonych termicznie elementów układu hamulcowego. Istnieje wiele różnych rozwiązań wentylacji tarcz pozwalających zmaksymalizować efekt chłodzenia.

Napęd pasowy pompy HP silników 1.8 TDCI Ford

Silniki 1.8 TDCI, o pojemności skokowej 1753 cm3, są silnikami o zapłonie samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, stosowanymi w samochodach marki Ford. W zależności od zmian konstrukcyjnych, głównie w obrębie układu zasilania silnika w paliwo, stosowane są ich dodatkowe określenia: Lynx lub Duratorq.

Typowe uszkodzenia rozruszników

Poniżej znajdują się najczęstsze awarie rozruszników w pojazdach silnikowych.

Ford S-MAX: czujnik deszczu nie kontroluje regulacji wycieraczek

Mechanicy napotkali na problem z czujnikiem deszczu w samochodzie Ford S-MAX. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni BMW 320d GT xDrive

Skrzynia 8HP45 posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.