Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Tarcze hamulcowe wentylowane kierunkowo – jak to działa?

Tarcze hamulcowe mają coraz bardziej skomplikowaną konstrukcję, która ma szczególne znaczenie w przypadku odprowadzania ciepła z tych obciążonych termicznie elementów układu hamulcowego. Istnieje wiele różnych rozwiązań wentylacji tarcz pozwalających zmaksymalizować efekt chłodzenia.

Napęd pasowy pompy HP silników 1.8 TDCI Ford

Silniki 1.8 TDCI, o pojemności skokowej 1753 cm3, są silnikami o zapłonie samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, stosowanymi w samochodach marki Ford. W zależności od zmian konstrukcyjnych, głównie w obrębie układu zasilania silnika w paliwo, stosowane są ich dodatkowe określenia: Lynx lub Duratorq.

Typowe uszkodzenia rozruszników

Poniżej znajdują się najczęstsze awarie rozruszników w pojazdach silnikowych.

Ford S-MAX: czujnik deszczu nie kontroluje regulacji wycieraczek

Mechanicy napotkali na problem z czujnikiem deszczu w samochodzie Ford S-MAX. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni BMW 320d GT xDrive

Skrzynia 8HP45 posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie.

Typowe uszkodzenia alternatorów

Poniżej opisane zostały najczęstsze awarie alternatorów w pojazdach silnikowych.

Jak działają cewki zapłonowe?

Wszystkie układy zapłonowe nowoczesnych silników benzynowych wykorzystują cewki zapłonowe, których zadaniem jest wytworzenie wysokiego napięcia wymaganego do przeskoku iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. W poniższym artykule DENSO szczegółowo omówiono zjawisko elektromagnetyzmu, dzięki któremu działają cewki zapłonowe.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów 5HP19 w BMW E46

Skrzynia 5HP19 posiada filtr płynu ATF który należy wymieniać podczas każdej wymiany płynu ATF. Ilość oleju użyta podczas wymiany statycznej wynosi ok. 6 litrów.

Zjawisko L.S.P.I w silnikach benzynowych z turbo

Nacisk na zmniejszanie norm emisji spalin, ekologię oraz rosnące ceny paliwa sprawiają, że zjawisko downsizingu przybiera na sile. Silniki te, z uwagi na swoją budowę, są dziś narażone na znacznie większe przeciążenia niż jeszcze dwie dekady temu. Z tego względu należy stosować w nich oleje silnikowe o określonej klasie jakościowej i lepkościowej, które zapobiegają szkodliwym […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.