Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Technika

5 błędów przy wymianie rozrządu

Wskazujemy pięć błędów najczęściej popełnianych przy wymianie rozrządu z paskiem zębatym i podpowiadamy jak się ich ustrzec. To bardzo ważne zarówno dla użytkownika samochodu jak też mechanika, ponieważ każda awaria w okresie gwarancji na usługę może oznaczać remont silnika.

Niezwykle ważna analiza – sprawdzanie stanu filtrów

Stan samochodu można nierzadko ocenić po… stanie filtrów. Taki „egzamin” da się przeprowadzić w warunkach warsztatowych, np. podczas okresowego przeglądu połączonego z wymianą oleju.

Rozwiązania febi: pełny zestaw wahacza Forda Focusa I

Ze względu na zaawansowaną korozję pomiędzy tulejkami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi podczas demontażu tylnego wahacza zawieszania (febi nr 32582) mogą pojawić się poważne problemy. Bardzo często jedynym sposobem rozłączenia części jest przecięcie i zniszczenie śrub. W efekcie należy zastosować nowe śruby i nakrętki.

Jak działa katalizator?

Reaktor katalityczny, potocznie zwany katalizatorem, to niezwykle przydatny podzespół o przełomowym znaczeniu w pojeździe. Z tego powodu znajomość zasady jego działania i sposobów rozwiązywania problemów z jego funkcjonowaniem jest dla mechaników samochodowych wiedzą obowiązkową. W tym miesiącu nasz zespół zagłębia się w zasadę działania, żywotność i najczęstsze usterki reaktorów katalitycznych.

Jaguar XJ: Odgłos skrzypienia z ramy przedniego siedzenia w czasie jazdy

Właściciel Jaguara XJ skarżył się na nieprzyjemne dźwięki dobiegające z fotela kierowcy podczas jazdy po nierównościach. Rozwiązania szukają specjaliści z firmy Autodata.

Rozwiązania febi: Tylny wahacz zawieszenia Forda – kompletny zestaw

Wymiana tylnych wahaczy zawieszenia w samochodach Ford Focus oraz C-Max stanowi często duże wyzwanie. Ze względu na zaawansowana korozję połączenie pomiędzy tulejami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi może zostać zdemontowane wyłącznie przez zniszczenie tych ostatnich.

Czujnik położenia koła kierownicy (czujnik skrętu kierownicy) – wszystko, co warto wiedzieć

Czujnik położenia kąta kierownicy to element pomiarowy, niezbędny do prawidłowego działania układu ESP (systemu bezpieczeństwa aktywnego, zapobiegającego wpadnięciu w poślizg) oraz elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Awaria tego elementu może się zdarzyć, dlatego opiszemy, jak zbudowany jest czujnik, jakie są objawy awarii i jak go wymienić? Poprosiliśmy także o pomoc eksperta z firmy, produkującej czujniki położenia koła […]

Jak sprawdzić poprawność działania rozrusznika bez jego demontażu z samochodu?

Obecnie samochody oferują coraz lepszy komfort obsługi i są coraz bardziej niezawodne. Analogowe wskaźniki, przyciski i pokrętła ustępują m.in. ekranom dotykowym. Użytkownicy coraz rzadziej otwierają maskę silnika i interesują się tym, co jest umieszczone pod klapą. W wielu samochodach silnik jest osłonięty i prawie całkowicie wypełnia komorę silnika. Co zrobić, gdy nie chce się uruchomić?

Regeneracja zacisków hamulcowych – jak powinna przebiegać?

Regeneracja zacisków hamulcowych to bardzo pracochłonne zajęcie. W przypadku firmy Budweg Caliper proces czyszczenia i regeneracji nadal częściowo przebiega manualnie. Jak wyglądają kolejne etapy tego procesu?

Oleje do silników z filtrem DPF/FAP/GPF

Auta wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają stosowania olejów niskopopiołowych (tzw. Low SAPS). Tłumaczymy czym to jest spowodowane i przybliżamy specyfikę tych zaawansowanych środków smarnych.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.