Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Pęknięta sprężyna zawieszenia – częsta usterka

Wiele samochodów jeździ po drogach z pękniętymi sprężynami zawieszenia. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale faktycznie zdarza się, że taka usterka nie daje żadnych objawów, lub są one wyjątkowo dyskretne.

Suzuki Vitara: rezonowanie i dziwne odgłosy z tyłu samochodu podczas jazdy

Mechanicy napotkali na dziwny problem w pojeździe Suzuki Vitara. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.

Dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym – wskazówki

Obecnie trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą, tak aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się […]

Co mówi wygląd klocka hamulcowego?

Wygląd zużytego klocka hamulcowego potrafi wiele powiedzieć na temat stanu układu hamulcowego. Eksperci z firmy Ferodo podpowiadają, na co warto zwracać szczególną uwagę.

Rozwiązania febi: jak podnosić Teslę na podnośniku?

Przedstawiamy procedurę unoszenia pojazdów Tesla Model 3, S i X przy pomocy zestawu nakładek podnośnika febi.

Rozwiązania Blue Print: wymiana oleju w BMW i3

Niektóre wersje elektrycznego modelu BMW i3 posiadały tzw. funkcję Range Extender, czyli dwucylindrowy silnik spalinowy, wykorzystywany jako generator prądu dla silnika elektrycznego pojazdu. Umożliwiało to zwiększenie zasięgu auta.

Rodzaje zawieszenia w samochodach osobowych

Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.

Brak mocy w Mini Clubman

Właściciel MINI Clubman skarżył się na brak mocy i świecącą się lampkę ostrzegawczą o niesprawności silnika. Sprawę pomagają wyjaśnić specjaliści firmy Autodata.

5 powodów by wymienić klocki i tarcze hamulcowe

Głównym powodem, poza eksploatacyjnym zużyciem, dla którego kierowcy odwiedzają warsztat celem wymiany klocków lub tarcz i klocków jest piszczenie podczas hamowania, ewentualnie silne wibracje. Tymczasem wskazań do profilaktycznej wymiany jest znacznie więcej, tyle że podczas okresowego przeglądu mechanik nie zawsze potrafi przekonać klienta do celowości wydatku.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.