W pojazdach Opel Astra G, Astra H, Vectra C, Meriva, Zafira B, z kodami silnika Z16XEP, zdarzają się objawy w postaci niedostatecznej mocy silnika oraz sporadycznego zapalania się lampki kontrolnej silnika. Przyczyną może być zanieczyszczony zawór EGR lub zablokowany kanał recyrkulacji spalin.
W przypadku wyżej wymienionych pojazdów reklamowana jest niedostateczna moc silnika. Zapala się sporadycznie lampka kontrolna silnika (MIL), poza tym zapisane są następujące kody błędów.
- P0171 (stosunek powietrze/paliwo mieszanka uboga)
- P0300 (rozpoznano brak spalania w kilku cylindrach)
- P0303 (cylinder 3 – rozpoznano brak spalania)
- P1300 (błąd EOBD spowodowany przez pusty zbiornik)
Przyczyną opisanych wyżej problemów może być zanieczyszczony zawór EGR (zawór systemu recyrkulacji spalin) (zdjęcie 1 / 2) i/lub zablokowany przez zanieczyszczenia kanał recyrkulacji spalin (zdjęcie 3) w rurze dolotowej.
Aby rozwiązać ten problem, należy rozłączyć złącze wtykowe i wymontować zawór systemu
recyrkulacji spalin, a następnie sprawdzić go lub wymienić. Trzeba też wymontować rurę dolotową, sprawdzić kanały systemu recyrkulacji spalin pod kątem zanieczyszczeń, w razie potrzeby wyczyścić (przy użyciu odpowiedniego narzędzia), zamontować rurę dolotową, przeprowadzić jazdę próbną, odczytać i usunąć kody błędów przy użyciu testera diagnostycznego.
Porada pochodzi z portalu HELLA Tech World. Więcej wskazówek dotyczących naprawy i diagnostyki pojazdów można znaleźć na stronie www.hella.com/hella-tech-world-pl-pl/.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Robert, 28 lipca 2016, 11:02 0 0
To my mechanicy musimy te kody usterek wyryć na pamięć bo producenci komp diagnostycznych tylko biorą kasę i za nic nie odpowiadają i zwalają winę na obsługującego komp i nikt więcej poza panem nie zgłaszał problemu
Odpowiedz
Iglot, 29 lipca 2016, 22:39 0 0
Czemu na pamięć ?
Odpowiedz
autonagar, 4 września 2016, 12:03 0 0
Przy problemach z nagarem polecamy wodorowanie silnika , pyroliza wytworzona w obiegu goracych spalin redukuje lub eliminuje narag z zaworów i gniazd , końcówek wtrysków, turbiny od strony spalin , czyści zawór ERG i można wypalić DPF/FAP.
Więcej info na you tube : [LINK]
Odpowiedz