Czujniki parkowania w samochodach są coraz popularniejsze na polskich drogach. Montowane najczęściej w tylnej części nadwozia przynajmniej w jednym przypadku budzą pytania – czy obecność haka holowniczego ma negatywny wpływ na pracę sensorów? O tym w dzisiejszym poradniku Steinhof.
Hak holowniczy jest przydatnym akcesorium, które może pomóc w transporcie ponadgabarytowych przedmiotów. Coraz więcej fabrycznie nowych samochodów opuszcza salon z zamontowanym hakiem holowniczym. Platforma rowerowa lub przyczepa ułatwiają przewóz rzeczy trudnych do bezpiecznego spakowania wewnątrz pojazdu. Kierowcy samochodów używanych także chcą mieć takie możliwości. Czy czujniki parkowania pozwalają na prawidłowy montaż haka holowniczego?
Podstawą jest prawidłowy montaż haka holowniczego
Hak holowniczy musi być dostosowany do konkretnego modelu pojazdu. W ofercie Steinhof znajdują się kule haka odkręcane przy pomocy śrub. Poza tym dostępne haki wypinane automatycznie zapewniają wygodę i bezpieczeństwo eksploatacji. Rodzaj konstrukcji zależy od naszych upodobań, a także samochodu.
Eksperci Steinhof doradzą najlepszą konfigurację, tak aby użyteczność haka holowniczego współgrała z funkcjonalnością czujników parkowania.
Manualne odłączenie czujników parkowania
Ze względu na to, że czujniki parkowania wykorzystują przede wszystkim fale ultradźwiękowe i działają podobnie do nadajnika, a także odbiornika, wszelkiego rodzaju przedmioty w ich bliskim sąsiedztwie powinny zostać wykryte przez sensor. Pojawienie się kuli haka holowniczego w tylnej części nadwozia, może prowadzić do tego, że czujniki będą rozpoznawały ją jako przeszkodę.
Na szczęście istnieje na to bardzo proste rozwiązanie, które przewidzieli producenci samochodów. Jeśli czujniki parkowania są oryginalne lub zostały zamontowane zgodnie z założeniami firmy, bardzo prawdopodobne jest to, że w kabinie znajduje się dedykowany wyłącznik sensorów. W ten sposób na czas ciągnięcia przyczepy lub transportowania jednośladów na platformie rowerowej można je dezaktywować.
Inne sposoby na dezaktywację sensorów
Jeśli z jakichś powodów nie możemy czasowo wyłączyć czujników parkowania dedykowanym przyciskiem, warto skorzystać z testera diagnostycznego. On również pozwala na dezaktywacje sensorów, a w niektórych przypadkach nawet na zmianę zakresu wykrywalności co szczególnie może okazać się pomocne w przypadku rozpoznawania samej kuli jako przeszkody. Jednym z ostatnich popularnych rozwiązań, jest zamontowanie dedykowanej wiązki elektrycznej, która odłącza na ten czas czujniki parkowania.
– Informacje na temat sposobu działania czujników parkowania znajdują się między innymi w instrukcji obsługi pojazdów. Popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie wiązki, która potrafi odłączyć sensory. W Steinhof jesteśmy przygotowani na różne scenariusze, tak aby nasi klienci otrzymali produkty najwyższej jakości oraz mogli cieszyć się z wygodnej eksploatacji – podsumowuje Mariusz Fornal – kierownik działu technicznego Steinhof
Komentarze