Wymiana akumulatora w pojazdach z systemem Start&Stop

15 października 2013, 12:03

Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop stanowi niezwykłe wyzwanie dla niezależnych warsztatów samochodowych i serwisów akumulatorowych, ponieważ jego wymiana to często bardzo skomplikowany proces. Kilka pożytecznych wskazówek w tym temacie przygotowała dla nas firma Johnson Controls.

System Start-Stop wyzwaniem dla mechaników

Akumulator może być zamontowany w różnych, czasem trudno dostępnych miejscach, co w połączeniu z dodatkową i nadmierną ilością połączeń elektrycznych zdecydowanie utrudnia proces jego wymiany. Ponadto w większości pojazdów wyposażonych w system Start-Stop do wymiany akumulatora niezbędne jest urządzenie diagnostyczne wspomagające proces wymiany i rejestracji akumulatora. Rozwiązaniem na powyższe wyzwania jest program serwisowy VSSP. W ramach tego programu Johnson Controls oferuje niezależnym warsztatom samochodowym i serwisom akumulatorowym markę Varta, najwyższej jakości akumulatory Varta Start-Stop, wykonane w technologii EFB oraz AGM, narzędzie diagnostyczne VSSP 2.0, techniczne know-how i szkolenia oraz wsparcie marketingowe.

Jak to w praktyce działa…

Jednym z ważniejszych elementów tego programu jest urządzenie diagnostyczne VSSP 2.0, które poprzez połączenie do gniazda EOBD umożliwia wykonanie testu systemu Start-Stop, w tym przede wszystkim akumulatora. Urządzenie diagnostyczne wyszukuje również informacje o awarii przyrządów sterujących systemem Start-Stop, w celu ich usunięcia. W przypadku konieczności wymiany akumulatora urządzenie za pomocą komunikatów graficznych przedstawia lokalizację akumulatora oraz przeprowadza krok po kroku przez cały proces wymiany akumulatora Start-Stop. Końcowa faza wymiany obejmująca jego rejestrację w systemie danego pojazdu, gwarantuje kompatybilność akumulatora z elektroniką pokładową poprzez systemy zarządzania akumulatorem BMS i/lub IBS, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie systemu Start-Stop. Proces wymiany akumulatora przy pomocy urządzenia VSSP 2.0 generuje również raporty z możliwością ich wydruku, celem udokumentowania przeprowadzonych testów i wymiany akumulatora.

Koncepcja Johnson Controls zakłada również, że montaż akumulatora Varta Start-Stop EFB lub AGM za pomocą urządzenia diagnostycznego VSSP 2.0 umożliwiłaby uzyskanie darmowej gwarancji mobilności dla użytkownika danego pojazdu. Dwuletni okres gwarancyjny w przypadku awarii akumulatora pozwalałby na szybką pomoc drogową (np. przy uruchomieniu silnika) lub holowanie do najbliższego serwisu VSSP. 

O czym należy pamiętać:

  • zamontowanie akumulatora konwencjonalnego w pojazdach wyposażonych w system Start-Stop może skutkować jego wcześniejszym zużyciem (okres użytkowania ulega skróceniu nawet do 1 miesiąca)
  • w miejsce akumulatora Varta Start-Stop AGM możemy zamontować tylko akumulator Varta Start-Stop AGM (z uwzg. katalogu przyporządkowania)
  • w miejsce akumulatora Varta Start-Stop EFB możemy zamontować akumulator Varta Start-Stop EFB lub AGM (z uwzg. katalogu przyporządkowania)
  • jeżeli wymagana jest rejestracja akumulatora w pojazdach wyposażonych w BMS i/lub IBS należy wykonać tą operacje z wykorzystaniem odpowiedniego narzędzia diagnostycznego

 

Johnson Controls dostarcza do samochodów z systemem Start-Stop akumulatory Varta Start-Stop (EFB) oraz Varta Start-Stop Plus (AGM), których technologia bazuje na wieloletniej współpracy ze wszystkimi producentami OEM zapewniając poprawność funkcjonowania pojazdów. Obie technologie stosowane w akumulatorach Varta Start-Stop łączy to, że odpowiadają zaleceniom producenta. A tylko w ten sposób można zagwarantować, że wszystkie elementy samochodu, jak na przykład urządzenia podnoszące komfort jego użytkowania, a także przepisowa redukcja emisji CO2 będą działać niezawodnie.

Dowiedz się więcej

,,Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop to wyzwanie dla warsztatów” – wywiad z Adamem Potępą z Johnson Controls
,,Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop to wyzwanie dla warsztatów” – wywiad z Adamem Potępą z Johnson Controls

Producenci akumulatorów w ostatnich latach muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, jakie stawiają nowe przepisy dotyczące ekologii. Na temat technologii Start-Stop oraz ofercie produktowej Johnson Controls, rozmawialiśmy z Adamem Potępą – Key Account Coordinator’em firmy. W minionym roku finansowym firma Johnson Controls  sprzedała ponad milion akumulatorów – co się przyczyniło do tego sukcesu, i jak […]

Wizyta w fabryce akumulatorów AGM Johnson Controls w Zwickau
Wizyta w fabryce akumulatorów AGM Johnson Controls w Zwickau

Niewielkie miasteczko Zwickau położone we wschodniej części Niemiec wielu osobom kojarzy się z legendarnym Trabantem. Jednak właśnie tutaj znajduje się także największy na świecie zakład produkujący akumulatory VARTA Start-Stop Plus w technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Na zaproszenie polskiego oddziału koncernu Johnson Controls udaliśmy się do Zwickau, aby na żywo zobaczyć jak powstają akumulatory stosowane […]

PowerFrame – moc ukryta w akumulatorach VARTA
PowerFrame – moc ukryta w akumulatorach VARTA

Dzięki zastosowaniu technologii PowerFrame akumulatory samochodowe mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania. Power Frame® – patent Johnson Controls Akumulator jest źródłem energii elektrycznej prądu stałego, której sam nie […]

PowerFrame – moc ukryta w akumulatorach VARTA
PowerFrame – moc ukryta w akumulatorach VARTA

Dzięki zastosowaniu technologii PowerFrame akumulatory samochodowe mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania. Power Frame® – patent Johnson Controls Akumulator jest źródłem energii elektrycznej prądu stałego, której sam nie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 października 2013, 12:48 5 0

Następny idiotyczny wynalazek producentów samochodów

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 9:51 7 -1

Przypuszczam, że system Start-Stop to wielki niewypał i wtopa producentów. Celem wynalazku miała być oszczędność paliwa oraz ochrona środowiska. Zachętą dla klienta kupującego auto miały być głównie mniejsze koszty eksploatacyjne. Tymczasem to co zaoszczędzimy na paliwie wydamy z nawiązką na zakupie droższego auta z nową technologią oraz na obsłudze i nowym droższym od tradycyjnego akumulatorze - o technicznych problemach nie wspominając. Jednym słowem wtopa, która moim zdaniem szybko wyjdzie z zastosowania.
"lewar"

Odpowiedz

Anonim, 30 października 2013, 20:03 0 0

przeciez ekologia jest najwazniejsza...

Odpowiedz

Anonim, 1 grudnia 2013, 11:48 4 0

Następnym etapem będzie rejestracja w centralce numerów opon przy ich wymianie.

Odpowiedz

Anonim, 21 listopada 2017, 23:27 0 0

Witam kto podejmie się wymiany uszczelki pod głowicą ....freelander 1.8 2000.....proszę o kontakt ...501824060 lub ludwiksz@onet.eu ,jestem z Oświęcimia.

Odpowiedz