Dzięki zastosowaniu technologii PowerFrame akumulatory samochodowe mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania.
Power Frame® – patent Johnson Controls
Akumulator jest źródłem energii elektrycznej prądu stałego, której sam nie wytwarza lecz przechowuje w postaci energii chemicznej. W samochodzie akumulator służy do zasilania urządzeń elektrycznych, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Energia elektryczna akumulatora zużyta w czasie postoju pojazdu lub rozruchu silnika jest uzupełniana podczas jazdy przez alternator, procesy zużywania i uzupełniania energii elektrycznej są okresowo powtarzane.
Coraz bardziej zawansowane technologicznie samochody z coraz większą ilością nowoczesnych odbiorników energii elektrycznej, wymuszają na producentach akumulatorów wytwarzanie coraz bardziej niezawodnych źródeł energii. Nowoczesne akumulatory powinny charakteryzować się wydłużonym okresem eksploatacji, całkowitą bezobsługowością, wysokim prądem rozruchowym i odpornością na wpływ wysokiej temperatury panującej w komorze silnika, jak również na niską temperaturę panująca w zimie. Johnson Controls ma w ofercie takie akumulatory – wyposażone w specjalnie skonstruowaną kratkę PowerFrame wraz z dodatkiem srebra do stopu ołowiu.
PowerFrame® to opatentowana przez Johnson Controls technologia produkcji kratki akumulatora metodą sztancowania. Zastosowana zarówno w akumulatorach do samochodów osobowych – VARTA dynamic trio jak i ciężarowych – VARTA Promotive. Przy technologii sztancowania Power Frame® z rozwalcowanego stopu przy komputerowej kontroli precyzyjnie, kilkuetapowo sztancuje się taśmę stopu, uzyskując najbardziej optymalną geometrię kratki. Poprzez sztancowanie kratki unika się jej wytapiania, rozciągania i odlewania, niwelując ryzyko powstawania mikro pęknięć – miejsc, w których kratka może szybko korodować. Zwiększa się też jej odporność na: drgania, wstrząsy i erozję masy czynnej. Ponadto produkcja kratek PowerFrame pozwala na zmniejszenie zużycia energii o 20% i zapewnia o 20% niższą emisję gazów cieplarnianych do atmosfery w porównaniu do innych metod produkcji.
Dzięki zastosowaniu PowerFrame akumulatory samochodowe mogą pracować dłużej, zapewniając większą moc rozruchową i optymalne natężenie przepływu prądu. Są nie tylko całkowicie bezobsługowe, ale posiadają również wyższe parametry elektryczne, odporność na ekstremalne temperatury oraz częste cykle ładowania i rozładowania. Zoptymalizowana konstrukcja płyty w miejscach największego skupienia przepływu ładunku elektrycznego powoduje, że akumulator niezależnie od warunków atmosferycznych czy to podczas mrozów czy upału, jest w stanie nie tylko zgromadzić w sobie odpowiednią ilość energii, ale także przekazać ją szybko do odbiorników energii elektrycznej w pojeździe, które jej potrzebują do prawidłowego i niezawodnego funkcjonowania.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 stycznia 2014, 20:10 0 0
Ta technologia ma już kilka lat, czemu znowu o tym piszą? Czy to sponsorowany artykuł?
Odpowiedz
Anonim, 25 stycznia 2014, 17:30 0 0
To proste, od kiedy IC handluje Vartą trzeba reklamować coś o czym wszyscy w branży już wiedzą od lat. Nawet teraz na tej samej stronie pokazywana jest reklama Varty w IC. Wszystko jest ukartowane. Cały ten portal to jedna wielka ustawka.
Odpowiedz
Anonim, 27 stycznia 2014, 10:50 0 0
Wszytko jasne jak słońce, przecież pod tekstem jest Artykuł sponsorowany przygotowany przez Johnson Controls - więc o co chodzi...
Odpowiedz
Akum, 25 września 2020, 20:04 0 0
Ja tam zapytam, co w tej technologii jest takie wspaniałe? Jak można to opatentować? Krojenie nożyczkami czy na gilotynie też ktoś może opatentować?
Odpowiedz