Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
23.04 Czy do starych silników należy wlewać “gęstszy” olej? 23.04 Retrofity LED – legalne czy nie, vademecum wiedzy – MotoFocus TV 23.04 Brembo prezentuje roczny raport zrównoważonego rozwoju 23.04 O.K. Serwis pozyskał nowego głównego partnera 23.04 Granty za projekty proekologiczne – szansa dla firm także z branży motoryzacyjnej

ZF

ZF tworzy nową dywizję – zajmie się podwoziami

Nowa dywizja firmy ZF będzie łączyć wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju i produkcji układów kierowniczych, hamulcowych i amortyzacyjnych.

70 niutonometrów na kilogram masy silnika – przełomowy napęd już w fazie testów

Silnik o masie nieco przekraczającej 74 kg jest w stanie wygenerować moment obrotowy w wysokości 5200 niutonometrów. Jego szczytowa moc to ok. 374 KM, a moc ciągła jest niższa zaledwie o jedną czwartą. Mowa o najnowszym, ultra-kompaktowym napędzie, który jest już testowany w warunkach drogowych. Jego twórcą jest firma ZF, która właśnie zaprezentowała możliwości swojego […]

Mobilność nowej generacji rodzi się w Polsce – wizyta w centrum inżynieryjnym ZF w Częstochowie

Wzmianka o centrach inżynieryjnych, w których opracowywane są prototypowe technologie dla samochodów przyszłości przywołuje na myśl raczej biurowce w Dolinie Krzemowej, a nie kompleks budynków nieopodal Jasnej Góry. Fakty są jednak takie, że jeden ze światowych, motoryzacyjnych liderów technologicznych to właśnie w naszym kraju opracowuje radary, komputery pokładowe czy kamery i czujniki systemów ADAS. Byliśmy […]

Wyniki finansowe ZF w 2022 roku

Grupa technologiczna ZF kontynuowała swój kurs w wyjątkowo trudnym ekonomicznie roku 2022 i wyznaczyła kierunki przyszłego rozwoju. Poszczególne obszary działalności zostaną otwarte dla partnerów i inwestorów, inne zaś zostaną połączone. Kroki te mają na celu lepsze dostosowanie ZF do przyszłych obszarów działania i zwiększenie rentowności firmy.

O motoryzacji bez cenzury – dwunasty odcinek podcastu Warsztatowiec.info

Gotowe zestawy części zamiennych, przygotowywane przez producentów to główny temat nowego odcinka podcastu, tworzonego przez redaktorów portalu Warsztatowiec.info. Redaktorzy poruszają także inne, aktualne branżowe tematy, m.in. plan masowych zwolnień w jednej ze zlokalizowanych w Polsce fabryk silników.

Pięciolecie konceptu ZF [pro]Tech – będą nowe szkolenia i osobny program sektora ciężkiego

Ponad 200 partnerów firmy ZF Aftermarket uczestniczyło w uroczystej konferencji, podsumowującej pierwszych pięć lat działalności konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech w Polsce. Kierownictwo firmy ogłosiło zmiany, które usprawnią działanie konceptu i wprowadzą nowe korzyści dla jego uczestników. W bieżącym roku ZF Aftermarket uruchomi także nowy program, dedykowany warsztatom obsługującym pojazdy użytkowe.

ZF to wywodzący się z Niemiec, globalny koncern technologiczny, dostarczający podzespoły oraz systemy do samochodów osobowych, użytkowych, a także dla przemysłu. W przypadku motoryzacji, firma jest jednym z wiodących dostawców na rynku pierwszego montażu (OE), jednak aktywnie działa także na rynku wtórnym (aftermarket). ZF oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie produktów i oprogramowania w dziedzinach kontroli ruchu pojazdu, zintegrowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i mobilności elektrycznej. Zatrudnia ponad 150 tys. pracowników na całym świecie, posiadając niemal 200 zakładów produkcyjnych w ponad 30 krajach świata. ZF jest właścicielem znanych na rynku wtórnym marek części zamiennych: Sachs, Lemforder i TRW, których produkty uzyskują pozytywne opinie użytkowników. Więcej informacji na temat działalności i produktów ZF można znaleźć w powyższych artykułach.