Menu

Ferodo

Ferodo wprowadza ofertę klocków hamulcowych do Golfa VIII

Ferodo rozszerza ofertę wprowadzając klocki hamulcowe first-to-market do Volkswagena Golfa VIII.

Prawie połowa badanych nie wiedziała tego o hamulcach

Producenci samochodów zalecają okresową kontrolę stanu klocków hamulcowych przy każdym przeglądzie, czyli co 15-30 tys. km. Niezależnie od tego, w wybranych modelach samochodów stosuje się dodatkowe systemy ostrzegawcze, które aktywują się, kiedy grubość warstwy ciernej spadnie poniżej określonej granicy. Ferodo prezentuje popularne rozwiązania i tłumaczy ich zasadę działania. Okazuje się, że wskazania czujników nie dla […]

Powody wibracji podczas hamowania

Wibracje i drgania towarzyszące hamowaniu to jedna z najczęściej zgłaszanych przez klientów warsztatów usterek układu hamulcowego. Firma Ferodo przypomina, że nie zawsze przyczyna leży po stronie tarcz hamulcowych i radzi na co należy zwrócić uwagę przed ich wymianą.

Nowości w ofercie DRiV

DRiV wprowadza na rynek ok. 200 nowych referencji w obrębie swoich marek. Tym razem najbardziej poszerzą się katalogi Monroe, Ferodo i MOOG.

Co mówi wygląd klocka hamulcowego?

Wygląd zużytego klocka hamulcowego potrafi wiele powiedzieć na temat stanu układu hamulcowego. Eksperci z firmy Ferodo podpowiadają, na co warto zwracać szczególną uwagę.

5 powodów by wymienić klocki i tarcze hamulcowe

Głównym powodem, poza eksploatacyjnym zużyciem, dla którego kierowcy odwiedzają warsztat celem wymiany klocków lub tarcz i klocków jest piszczenie podczas hamowania, ewentualnie silne wibracje. Tymczasem wskazań do profilaktycznej wymiany jest znacznie więcej, tyle że podczas okresowego przeglądu mechanik nie zawsze potrafi przekonać klienta do celowości wydatku.

Oferta szkoleniowa Gurus Garage

Kierowcy przesiadają się do coraz nowszych samochodów, których serwisowanie wymaga specjalistycznej wiedzy. Garage Gurus przygotowało ofertę dla mechaników chcących poszerzyć swoją wiedzę.

Kierunkowe klocki hamulcowe – jak je montować?

Kierunkowe klocki hamulcowe są stosunkowo nowym produktem na rynku. Stworzone przez producentów samochodów z myślą o ograniczeniu hałasu, wibracji i uciążliwości działania (NVH), kierunkowe klocki hamulcowe mają asymetryczną konstrukcję, dzięki czemu stykają się z tarczą hamulcową pod określonym kątem.

26 przyczyn powstawania hałasu podczas hamowania – szkolenie online

Tym razem szkolenie online, przygotowane specjalnie dla Czytelników MotoFocus.pl, dotyczyło układu hamulcowego, a konkretnie przyczyn powstawania pisku. Poprowadził je w imieniu marki FERODO Adam Gołąbek, Technical Services, Training and Warranty Manager w firmie DRiV.

Regenerowane zaciski Ferodo w ofercie Inter Cars

Inter Cars wprowadza do swojej oferty nową pozycję – regenerowane zaciski hamulcowe marki Ferodo do samochodów osobowych oraz dostawczych.

Ferodo jest europejskim producentem klocków hamulcowych, dostarczającym swoje wyroby zarówno na rynek pierwszego montażu (OE), jak i na aftermarket. Firma dostarcza części hamulcowe od 1922 r. Klocki Ferodo były lub są montowane fabrycznie w modelach takich marek jak Audi, Citroen, Ford, Fiat, Hyundai, Mazda, Mercedes, Nissan, Opel czy Volvo. Klocki hamulcowe Ferodo zdobywają dobre opinie na rynku części, często będąc polecane przez mechaników. Od pewnego czasu marka oferuje także tarcze hamulcowe i inne elementy układu hamulcowego. Ferodo jest jedną z marek koncernu Federal Mogul, który od roku 2018 należy do grupy Tenneco. W ramach połączenia spółek utworzono koncept DriV, zrzeszający wiele marek, wśród których znajduje się również Ferodo. Więcej informacji na temat marki Ferodo i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.