Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Febi

Rozwiązania febi bilstein: rozciągnięty łańcuch silnika 1.2 TSI

Wyprodukowany przed październikiem 2011 roku silnik Grupy VW 1.2 TSI jest podatny na rozciąganie łańcucha rozrządu.

Naprawa i serwis hydropneumatyki. Czy to koniec?

Zawieszenie hydropneumatyczne, pomnik i wizytówka francuskiego Citroena odeszła do lamusa już kilka lat temu. Ostatni samochód z takim układem wyjechał z fabryki PSA zlokalizowanej w Rennes w 2017 roku. Zakończenie produkcji tego modelu to również koniec ery zawieszenia hydropneumatycznego. Już w 2015 roku podjęto decyzję o zaprzestaniu rozwoju tej technologii, a dwa lata później, równolegle […]

Rozwiązania febi bilstein: napęd układu rozrządu silnika 2.0 BHDI PSA

Silniki 2.0 HDI koncernu PSA, o oznaczeniu kodowym DW10TD xxx, mają szerokie zastosowanie, jako źródło napędu w samochodach wielu producentów. Obecnie stosowane wersje konstrukcyjne tych silników dostosowane są do rygorystycznych wymogów normy emisji związków toksycznych w spalinach, EURO 6. Z tego powodu określane są również mianem BHDI, seria F, od wskazania na zastosowanie systemu Ad- […]

Tarcze hamulcowe wentylowane kierunkowo – jak to działa?

Tarcze hamulcowe mają coraz bardziej skomplikowaną konstrukcję, która ma szczególne znaczenie w przypadku odprowadzania ciepła z tych obciążonych termicznie elementów układu hamulcowego. Istnieje wiele różnych rozwiązań wentylacji tarcz pozwalających zmaksymalizować efekt chłodzenia.

Napęd pasowy pompy HP silników 1.8 TDCI Ford

Silniki 1.8 TDCI, o pojemności skokowej 1753 cm3, są silnikami o zapłonie samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, stosowanymi w samochodach marki Ford. W zależności od zmian konstrukcyjnych, głównie w obrębie układu zasilania silnika w paliwo, stosowane są ich dodatkowe określenia: Lynx lub Duratorq.

Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników – nowa edycja

W marcu rozpocznie się rejestracja uczestników X Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Eliminacje zaplanowano na czerwiec.

Przegląd rynku płynów do chłodnic

Regularna wymiana płynu chłodniczego jest niezbędna dla prawidłowej pracy układu chłodzenia w samochodzie. O tej prawdzie często zapominają właściciele pojazdów, a uświadamianie im jej jest zadaniem mechaników. Jaki płyn do chłodnic najlepiej wybrać? Sprawdziliśmy ofertę polskiego rynku w tym zakresie.

Kontrola i wymiana paska rozrządu silnika – film instruktażowy febi

Film przygotowany przez firmę febi wyjaśnia rolę i funkcje paska rozrządu oraz prezentuje wskazówki jego poprawnej wymiany.

febi Bilstein to obecnie jedna z marek części motoryzacyjnych, należących do grupy Bilsteingroup. Niemieckie przedsiębiorstwo jest jednym z najstarszych na rynku producentów części zamiennych do samochodów – korzenie marki sięgają roku 1844. febi jest firmą rodzinną, zarządzaną przez kolejne pokolenia rodu Bilsteinów. Obecnie posiada w swojej ofercie części z kilkunastu różnych grup produktowych, we wszystkich swoich magazynach posiadając ponad 100 mln produktów. Części febi są dostępne w ponad 170 krajach świata. febi część swojego asortymentu produkuje samodzielnie, natomiast część sprowadza od zaufanych dostawców, przeprowadzając zaawansowaną kontrolę jakości, by utrzymać dobre opinie klientów. Więcej informacji na temat produktów febi można znaleźć w artykułach w tej kategorii.