Uszczelnienie radialne do filtrów powietrza opracowane przez firmę Mann+Hummel GmbH cechuje się mniejszą ilością komponentów. Dzięki zatrzaskowemu mechanizmowi zamykania obudowy, wymiana wkładu filtracyjnego marki MANN-FILTER trwa bardzo krótko.
Zatrzaski zamiast śrub
Nowy filtr powietrza firmy Mann+Hummel GmbH składa się z zaledwie trzech elementów: obudowy, pokrywy i wkładu filtracyjnego marki MANN-FILTER. Takie rozwiązanie umożliwia łatwe otwieranie obudowy filtra – bez odkręcania śrub. Wymiana filtra staje się prostsza, szybsza i czystsza, gdyż dokładnie dopasowana obudowa ułatwia ustawienie wkładu filtracyjnego powietrza we właściwym położeniu. Radialne uszczelnienie cechuje się prostą konstrukcją. Górna część obudowy umocowana jest na dolnej za pomocą czterech zatrzasków z tworzywa sztucznego. Dzięki specjalnemu wyprofilowaniu uszczelka jest dociskana radialnie i do przymocowania obudowy nie są potrzebne żadne śruby.
Firma Mann+Hummel GmbH, dostarcza seryjnie filtry powietrza z radialnym uszczelnieniem do silników Volkswagena TSI o pojemności 1,2 i 1,4 litra stosowanych w VW Golfie i VW Polo, a także do innych samochodów Grupy Volkswagen konstruowanych na platformie MQB.W wersji opracowanej dla tego klienta pomiędzy górną a dolną częścią obudowy zastosowano proste połączenie śrubowe, mające za zadanie zoptymalizować akustykę. Zapewnia ono wymaganą stabilność i ogranicza wibracje filtra powietrza, a tym samym poziom generowanego hałasu. Wkład filtracyjny do filtra powietrza posiada dwa wgłębienia. Przylegają one szczelnie do walcowego zgrubienia ścianek z otworem na śrubę. Z przyczyn estetycznych konstruktorzy umieścili śruby na dole filtra, aby nie były one widoczne.
Górna i dolna część obudowy są wytwarzane przez firmę Mann+Hummel GmbH w technologii wtrysku z ekologicznego regeneratu polipropylenu. Filtr powietrza marki MANN-FILTER wykonany jest z celulozy, a jego uszczelka z pianki poliuretanowej. Wkład filtracyjny można poddać w 100% termicznej utylizacji.
Komentarze