Firma Bosch planuje budowę nowej fabryki części samochodowych w Rosji. Przedsiębiorstwo zamierza zainwestować w nowy zakład około 40 mln Euro.
Nowa fabryka Bosch w Samarze
Grupa Bosch planuje budowę nowej fabryki techniki motoryzacyjnej w Samarze (Rosja). Do 2015 roku przedsiębiorstwo technologiczno-usługowe zamierza zainwestować ok. 40 mln EUR w nowy zakład. Całkowita powierzchnia nowych budynków o przeznaczeniu produkcyjnym, administracyjnym, logistycznym i aprowizacyjnym (dostawa energii i mediów oraz kantyna) wyniesie ok. 15 000 m2. Powierzchnia działki wynosi ok. 200 000 m2. Prace budowlane mają ruszyć w pierwszej połowie 2013 roku. Do końca 2017 roku fabryka w Samarze będzie zatrudniać ponad 500 pracowników.
W nowej lokalizacji będą miały siedzibę trzy działy techniki motoryzacyjnej Bosch: Chassis Systems, Starter Motors and Generators oraz Diesel Systems. Portfolio produktów obejmować będzie np. układy ABS i alternatory, a w późniejszym czasie także rozruszniki oraz wtryskiwacze Common Rail dla pojazdów użytkowych. W ten sposób Bosch konsekwentnie realizuje swoją strategię umacniania swojej pozycji na globalnych rynkach.
Rosja – ważny rynek dla Boscha
Również dział branżowy Techniki grzewczej Bosch planuje budowę nowego zakładu produkcyjnego w Engels w Rosji. Mają tam być produkowane kotły przemysłowe i wiszące konwencjonalne urządzenia grzewcze. Wartość inwestycji wyniesie ok. 21 mln EUR. Do 2016 roku ma powstać ok. 170 nowych miejsc pracy. W Engels obecne są już działy branżowe Bosch Automotive Aftermarket, Gasoline Systems, Diesel Systems oraz Power Tools. Ponadto, w drugiej połowie 2013 roku ukończona zostanie budowa nowej centrali w Moskwie, w którą przedsiębiorstwo zainwestowało ponad 100 mln EUR.
Bosch prowadzi działalność w Rosji od 1904 roku. Rosja była jednym z pierwszych krajów poza Niemcami, w których stworzono sieć dystrybucji. Obecnie Grupa Bosch produkuje w Engels, Togliatti i Petersburgu elektronarzędzia, części zamienne do samochodów, układy do silników z wtryskiem benzyny, urządzenia techniki opakowaniowej oraz sprzęt AGD. Przedsiębiorstwo, zatrudniające w Rosji ponad 2 700 pracowników, osiągnęło w 2011 roku obroty w wysokości blisko 1 mld EUR. Samara będzie drugą po Engels fabryką w Rosji zajmującą się produkcją techniki motoryzacyjnej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Adam T., 15 czerwca 2016, 7:53 0 0
Bo po co pamiętać że Rosja to agresor !!! i że z nimi wychodzi się dobrze na fotce :)
Odpowiedz