Ruszyła kampania „Zimowy pit-stop”

12 grudnia 2012, 15:56

Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Zimowy pit-stop”, organizowana przez sieć ProfiAuto. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na świadomość polskich kierowców w zakresie wiedzy o częściach ich samochodów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na polskich drogach.

Z wyników badania wynika  przeprowadzonego przez ProfiAuto, we współpracy z PISKP wynika, że 79 procent diagnostów spotkało się na przestrzeni ostatniego roku z sytuacją, w której – ze względu na bardzo zły stan techniczny pojazdu – proponowano im łapówki za wpisanie pozytywnego wyniku przeglądu do dowodu rejestracyjnego. Diagności pytani o stan wiedzy polskich kierowców w kwestii regularnej kontroli części eksploatacyjnych, wskazali, że ponad 60 proc. polskich kierowców nie wie, kiedy sprawdzać i wymieniać najważniejsze części odpowiedzialne za bezpieczeństwo, takie jak amortyzatory czy opony.

Według deklaracji przedstawicieli SKP aż 20 procent kierowców pojawia się na stacjach diagnostycznych już po upływie terminu kolejnego badania stanu technicznego. Według aktualnych przepisów, brak ważnych badań technicznych może skutkować zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w przypadku kolizji drogowej może być czynnikiem decydującym o tym, że stan techniczny samochodu zostanie uznany za powód szkody, nawet jeśli jego kierowca nie jest bezpośrednim sprawcą kolizji.

– „Wyniki naszego badania wskazują, że po polskich drogach mogą poruszać się ponad dwa miliony samochodów, które w ogóle nie powinny być dopuszczone do jazdy. Co istotne, badanie potwierdziło także, że polscy kierowcy mają bardzo nikłą wiedzę na temat tego, kiedy sprawdzać i wymieniać podstawowe części eksploatacyjne swoich pojazdów, jak opony czy amortyzatory. Tymczasem to brak kontroli tych części bardzo często odpowiedzialny jest za najtragiczniejsze wypadki na polskich drogach, wskazywane co roku w raportach policyjnych. Mamy nadzieję, że nasza kampania choć w niewielkim wymiarze zmieni ten stan rzeczy” – mówi Witold Rogowski, ekspert motoryzacyjny sieci ProfiAuto.

– „Wyniki badania pokazują, że aż 64 procent kierowców nie wie, kiedy sprawdzać i wymieniać podstawowe części eksploatacyjne w samochodzie. Skutek tego jest taki, że jedna dziesiąta pojazdów trafiających do stacji diagnostycznych jest w fatalnym stanie technicznym, a Polska przoduje w statystykach liczby ofiar wypadków drogowych. To bardzo niepokojące dane, dlatego widzimy potrzebę organizowania i wspierania akcji takich, jak 'Zimowy pit-stop'. Z jednej strony należy uświadomić kierowcom potrzebę rzetelnego sprawdzania stanu technicznego aut, z drugiej natomiast całe środowisko motoryzacyjne powinno zadbać o właściwe regulacje prawne, które ukrócą proceder fikcyjnych badań technicznych pojazdów. Jako Stowarzyszenie podejmujemy już działania w tym zakresie, a jednym z kierunków jest współpraca w tym zakresie z Panią Poseł Beatą Bublewicz, przewodniczącą Parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Ambasadorką kampanii „Zimowy pit-stop” jest modelka Natalia Siwiec, a wśród patronów merytorycznych znalazły się takie organizacje, jak Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Polska Izba Motoryzacji, czy Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów.
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Videoblog ProfiAuto także na smartfonach
Videoblog ProfiAuto także na smartfonach

Po premierze Videoblogu ProfiAuto w internecie nadszedł czas na prezentację aplikacji na smartfony z systemem Android. Darmowa aplikacja, gotowa do pobrania od dzisiaj znajduje się w sklepie Google Play. Po jej zainstalowaniu użytkownik otrzymuje dostęp do wszystkich treści znajdujących się na Videoblogu ProfiAuto. Blog podzielony jest na dwie strefy: „ProfiMechanik” i „ProfiKierowca”. W pierwszej, skierowanej […]

Świąteczny prezent od Videobloga ProfiAuto
Świąteczny prezent od Videobloga ProfiAuto

Videoblog ProfiAuto przygotował dla swoich widzów prezent, który pomoże im rozgrzać się w okresie zimowych chłodów – „making of” dokumentujący prace nad 12-stronicowym kalendarzem ProfiAuto. Zdjęcia do kalendarza zrealizowane zostały na Francuskiej Riwierze w sierpniu 2012 roku, a modelką była Natalia Siwiec. Limitowana edycja kalendarza została przekazana Partnerom Handlowym firmy Moto – Profil. Film można […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 grudnia 2012, 15:02 0 0

http://i.imgur.com/atmiK.png

Odpowiedz

Anonim, 13 grudnia 2012, 16:28 0 0

http://i.imgur.com/atmiK.png

Odpowiedz