Volker Schiek, dyrektor Fabryki Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, wygłosił w maju 2012 r. referat z okazji rocznej konferencji prasowej. Omówił w nim wyniki i inwestycje poczynione w 2011 roku i przedstawił plany na kolejny rok.
Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, która obecnie jest częścią działu Bosch Chassis Systems Control, produkuje wszystkie ważne komponenty układu hamulcowego z wyjątkiem tarcz hamulcowych oraz komponentów elektronicznych (ABS/ESP).
W 2011 roku fabryka zwiększyła obroty o 30 proc., z 475 mln do 619 mln złotych. Przełożyło się to na wzrost zatrudnienia o 7 proc., do 863 osób na koniec 2011 r. Zainwestowanie kolejnych 41 mln zł w zrównoważony rozwój wrocławskiego zakładu daje szansę na zwiększenie zatrudnienia u jej lokalnych dostawców.
Produkty fabryki we Wrocławiu są dostarczane wielu producentom samochodów: Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Iveco, Lancia, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Suzuki, Mitsubishi, Toyota, Volkswagen i Skoda.
W 2011 roku rozpoczęto produkcję zespołów mocy oraz zacisków hamulcowych dla BMW. W 2012 spodziewany jest dalszy wzrost, związany z uruchomieniem nowej produkcji dla Iveco i Fiat.
W fabryce we Wrocłąwiu wprowadzona została „szkoła BPS”. BPS (Bosch Production System) oznacza systematykę procesów produkcyjnych i pokrewnych. Celem tego systemu jest wyeliminowanie marnotrawstwa z procesów, głównie w takich dziedzinach, jak produkcja i logistyka oraz proces realizacji zamówień. W ramach kilkustopniowej „szkoły BPS” wszyscy pracownicy, zależnie od zakresu zadań, są wprowadzani w arkana BPS. Podstawowy moduł wiedzy jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników, niezależnie od pełnionej funkcji. Bosch chce przez to osiągnąć jednolitą świadomość procesów produkcyjnych oraz zwiększyć ich wagę, by pracownicy, którzy nie mają na co dzień do czynienia z produkcją, lepiej rozumieli, jaki wpływ ma pełniona przez nich funkcja na proces produkcji.
W fabryce powstała prototypownia oraz dział rozwoju produktów w segmencie zespołów mocy, co ma służyć rozbudowie i zapewnieniu zrównoważonego rozwoju zakładu w przyszłości.
Wielkość produkcji wrocławskiej fabryki w 2011 roku:
Zespoły mocy (Power Booster): Korektory hamowania (Proportional Valve): Zaciski hamulcowe (Disc Brake Caliper): Hamulce bębnowe (Drum Brake): |
1,1 mln sztuk 0,35 mln sztuk 3 mln sztuk (+36%) 1,1 mln sztuk |
Komentarze