Cylinderki hamulcowe TRW najlepsze w testach

21 maja 2012, 8:47

Cylinderki hamulcowe TRW zwyciężyły serię testów wytrzymałościowych, wyprzedzając konkurencję o 16 proc. i wykazując średni okres eksploatacji na poziomie miliona cykli. Ich trwałość to zasługa zastosowania innowacyjnego spojenia metal-guma w cylinderkach PCRVi. Takie spojenie redukuje wycieki mogące prowadzić do zanieczyszczeń części wewnętrznych i w efekcie skrócenia okresu eksploatacji.

W badaniu porównawczym przeprowadzonym na zlecenie TRW Automotive Aftermarket zestawiono produkty firmy z częściami konkurentów, w których stosuje się konwencjonalne spojenie metal-metal. Cylinderki badano pod kątem wytrzymałości, czystości, odporności na zanieczyszczenia i właściwości mieszanki gumowej, a także testowano je na końcu linii produkcyjnej i pod względem kontroli wewnątrz procesowej. Wszystkie części poddano tym samym standardowym testom produktów klasy wyposażenia oryginalnego (OE), w tych samych warunkach i w tym samym środowisku. Testy kontroli funkcjonalnej obejmowały przecieki przy wysokim i niskim ciśnieniu, ciśnienie włączające i współczynnik zaworu.

Testy wykazały, że części ze spojeniem metal-metal w cylinderkach PCRVi mogą wcześniej ulec awarii, gdyż takie spojenie może prowadzić w procesie produkcyjnym do zanieczyszczeń wewnętrznych i błędów obróbki.

– „Przetestowane przez nas części konkurentów miały oznaki zanieczyszczenia. Utrzymujemy zerowy poziom zwrotów cylinderków hamulcowych TRW i chcieliśmy uzyskać potwierdzenie, że wynika to ze stosowanego przez nas spojenia metal-guma.” – powiedziała Barbara Koerfer z TRW – „Spojenie jest zgodne ze specyfikacjami OE i ma następujące właściwości: wysoka wytrzymałość na rozciąganie i rozrywanie, niski poziom odkształcenia trwałego po ściskaniu (do 20 proc.), wysoka odporność na starzenie pod wpływem działania powietrza i wysokiej temperatury (150-200°C) oraz wysoka odporność na działanie płynu hamulcowego (cztery tygodnie w temperaturze 150°C). Cechy te eliminują ryzyko zanieczyszczenia w trakcie procesu produkcyjnego i po zamontowaniu części w pojeździe” – dodała.

Cylinderki są wytwarzane na zautomatyzowanych liniach produkcyjnych. Montaż tłoczków kontrolowany jest przy użyciu kamer. Na końcu linii montażowej przeprowadzane są również testy pneumatyczne wszystkich produktów.

– „Myślę, że klienci doceniają fakt, że w przypadku cylinderków hamulcowych akceptujemy wyłącznie najwyższy standard TRW” – dodała Barbara Koerfer – „Aż 90% działalności TRW to produkcja OE, w związku z tym jest ona podstawą naszej działalności także na rynku części zamiennych. Nie możemy sobie pozwolić na utratę reputacji, produkując gorszej klasy części zamienne. Naszym punktem odniesienia jest standard OE i uważamy za swój obowiązek dostarczanie klientom produktów najwyższej klasy. Stosujemy system »pozytywnego bezpieczeństwa«. Oznacza to po prostu, że jeśli czujniki wykryją najdrobniejszy ślad zanieczyszczenia, maszyna zasygnalizuje negatywny wynik testu, zostanie zatrzymana i poddana dokładnemu badaniu”.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowe szczęki hamulcowe Denckermann
Nowe szczęki hamulcowe Denckermann

Firma Denckermann rozszerzyła ofertę szczęk hamulcowych o 23 nowe referencje. Są wśród nich produkty elementy do Audi Q7, Porsche Cayenne, Nissana Qashqai czy Hondy CR-V. Poniżej pełna lista nowości: Nr DKM Nazwa Zastosowanie B120158 Szczęki hamulcowe Toyota Avensis 1.6/1.8/2.0/2.0TD 10.97-> B120159 Szczęki hamulcowe Renault Kangoo 98-> (203X38MM) B120160 Szczęki hamulcowe VW Passat 89-> Audi 80/100 […]

Bezpieczne hamowanie
Bezpieczne hamowanie

O technicznej sprawności hamulców eksploatowanego samochodu, decyduje fachowość mechaników i jakość montowanych części. Jednak o bezpiecznym używaniu hamulców, decydują umiejętności kierowcy. Gdy są niewystarczające, może nastąpić częściowa lub całkowita utrata ich sprawności np. w wyniku przegrzania. W tym artykule autor przedstawia podstawowe zasady hamowania podczas jazdy na wprost (hamowanie na łuku, to trochę inny temat). […]

Bębny hamulcowe znowu popularne
Bębny hamulcowe znowu popularne

TRW zwraca uwagę na znaczenie bębnów hamulcowych. Jak wynika z obserwacji rynku 45% nowych samochodów wyposaża się w bębny hamulcowe i w najbliższych 5 latach zastosowanie hamulców bębnowych utrzyma się powyżej 40%. Działania mające na celu zwiększenie ekonomiki i ograniczenie zanieczyszczenia środowiska wiążą się z redukcją pojemności silników spalinowych. Hamulce bębnowe to ekonomiczne rozwiązanie do […]

Rok 2011 w fabryce Robert Bosch we Wrocławiu
Rok 2011 w fabryce Robert Bosch we Wrocławiu

Volker Schiek, dyrektor Fabryki Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, wygłosił w maju 2012 r. referat z okazji rocznej konferencji prasowej. Omówił w nim wyniki i inwestycje poczynione w 2011 roku i przedstawił plany na kolejny rok. Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, która obecnie jest częścią działu Bosch Chassis Systems Control, produkuje wszystkie […]

Wygrana w Le Mans dzięki klockom Brembo
Wygrana w Le Mans dzięki klockom Brembo

Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans Corvette n°50 Larbre Competition zwyciężyła w kategorii GTE AM, dedykowanej dla pojazdów GT kierowanych przez amatorów. Zespół w dużej mierze zawdzięcza swój sukces klockom hamulcowym Brembo RB340, dzięki którym nie trzeba było zjeżdżać do boksów, by wymienić je na nowe. W ten sposób Corvette pokonała 329 okrążeń o łącznej długości […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 maja 2016, 19:30 2 0

U mnie wytrzymał niecałe 3 lata i zaledwie 16 tys. przebiegu.

Odpowiedz

Greg, 14 maja 2020, 21:35 1 0

U mnie też słabo leżały niezałożone kilka miesięcy, miałem je założyć, a tu uszczelki mają pęknięcia... i kicha muszę kupić nowe od innego producenta(stare oryginały mają ok 200tyś i suche)... nie wiem czy to zakupy na all... czy taka kicha z tymi cylinderkami.

Odpowiedz