Układ ESP plus dziewiątej generacji, dzięki modułowej budowie, daje producentom samochodów między innymi możliwość realizacji układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości z funkcją Stop&Go.
Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności kolejnej wersji systemu. Dzięki modułowej budowie samego układu oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można w prosty sposób zrealizować różne warianty systemu.
Wersja podstawowa ESP dziewiątej generacji oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego można zintegrować w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu wysterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia, nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami nawet przy delikatnym hamowaniu. Jest to ważne szczególnie w kontekście funkcji poprawiających komfort jazdy, takich jak aktywny tempomat (ACC).
Najbardziej zaawansowanym wariantem dziewiątej generacji układu jest ESP premium – umożliwia realizację najnowocześniejszych funkcji komfortu. Jest wyposażony w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które szybko i równomiernie podnoszą ciśnienie, zachowując przy tym niski poziom emisji drgań i hałasu.
W nowym wariancie ESP producenci samochodów zrealizowali z firmą Bosch efektywną funkcję adaptacyjnej regulacji prędkości i odległości wraz z funkcją Stop&Go. Oprócz układu ESP, Bosch dostarcza także radar krótkiego zasięgu LRR3. Przy jeździe w korku funkcja umożliwia automatyczne wyhamowanie samochodu aż do zatrzymania oraz automatyczne ruszanie po krótkim czasie postoju. Jeżeli samochód został zatrzymany na dłuższy czas, aby ruszyć wystarczy, że kierowca naciśnie lekko na pedał gazu.
Komentarze