Specjaliści marki Ferodo sprawdzili klocki hamulcowe dostępne na polskim rynku, porównując je na przykładzie produktów przeznaczonych do Audi A3 z silnikiem 1.9 TDI. By klocek hamulcowy działał optymalnie, musi dobrze zachowywać się w różnych warunkach. Różnice między osiągami dostępnych na rynku klocków aftermarketowych są drastyczne i nie wszystkie powinny być wykorzystywane do dynamicznej jazdy.
Tylko kilku producentów wytwarza w Europie klocki hamulcowe na pierwszy montaż. Trzy firmy produkują całe systemy hamulcowe, chociaż nie dostarczają klocków na pierwszy montaż – korzystają z klocków produkowanych dla nich przez inne firmy.
Oznaczenie klocka hamulcowego przeznaczonego na pierwszy montaż różni się od oznaczenia klocka aftermarketowego. Pierwsze zawierają logo producenta pojazdu oraz oznaczenia producenta systemu hamulcowego i klocka hamulcowego, a także kodu produkcyjnego, nietrudno więc o błędne zinterpretowanie, kto jest producentem klocka. Na klocku aftermarketowym nie może widnieć logo producenta samochodu i układu hamulcowego. Umieszczone są zaś oznaczenia producenta klocka oraz homologacji R90.
Podczas hamowania pojazdu, potrzebna do zatrzymania moc jest o około 2,5 raza większa od mocy silnika. By klocek uzyskał taką moc, musi charakteryzować się odpowiednio wysokim współczynnikiem tarcia. W przeciwnym razie droga hamowania znacznie się wydłuża.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 21 marca 2012, 16:25 0 0
Wszystko OK, tylko teraz przy wyborze klocka trzeba się pytać " czy macie klocki białe, zielone czy niebieskie" Jeżeli badania są wiarygodne to powinny być podane marki badanych klocków, wtedy rzeczywiście, można wyrobić sobie świadomość. Niech martwią się dostawcy badziewia. Z drugiej strony można by wreszcie poruszyć temat, który jest przemilczany, w jaki sposób taki produkt nie spełniający warunków ECR90 funkcjonuje na rynku. ( a nie ma prawa ) Podejrzewam, że godziłoby to w interesy wielu firm.
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 8:15 0 0
Od badania ważnych części eksploatacyjnych powinny być instytuty samochodowe. Te niestety, myślą głównie o tym jak wylobbować kolejne grupy części do obowiązkowej, ustawowej homologacji, bo z tego są łatwe pieniądze..
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 9:34 0 0
szkoda że nie porównali sie z EBC, ale wiem dlaczego - nie było by czym sie pochwalić wtedy :)
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 10:27 0 -1
Coś mi tu śmierdzi, to istna reklama ferodo. Rozumie z tego że jeśli kupuje klocki firmy ATE to to jest ferodo. Śmiech na sali.
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 15:55 0 0
też uważam że to gra pod puplikę - powinni podać pełne dene jaki producent był badany .
Jednak warto wziąć pod uwage norme R90 i szkoda że brakuje na naszym rynku takich dokładnych badań !!
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 19:45 0 0
Jak się pisze >wyhamowania
Odpowiedz
Anonim, 23 marca 2012, 21:19 0 0
Niestety taka jest prawda większość klocków na naszym rynku mieści się grubo pod kreską. Gdyby podać te marki to połowa hurtowni z sieciówkami na czele poszła by z torbami.
Odpowiedz
Anonim, 26 marca 2012, 0:37 0 0
Najdziwniejsze dla mnie jest fakt ,iż na żadnym ze szkoleń na których byłem z zakresu hamulców (Bosch i TRW) nikt nie wspomniał że ktoś inny produkuje dla nich klocki. Bosch i TRW twierdzą , że ich produkty są te same na pierwszy montaż i dla aftermarketu.
Odpowiedz
Anonim, 13 września 2012, 11:56 0 0
A GDZIE EBC? Ładna reklama, wybrali słabe marki i się porównują ŚMIECH
Odpowiedz
Anonim, 13 września 2012, 22:02 0 0
Czekam teraz na wypowiedż producentów tarcz hamulcowych, gdyż skuteczna siła hamowania zależy nie tylko od jakości klocków hamulcowych, ale również od jakości materiału z którym klocki hamulcowe współpracują - czyli od jakości tarcz hamulcowych. Takie przedstawianie problemu jak w powyższym materiale jest dla mnie czystą reklamą.
Odpowiedz
Anonim, 28 listopada 2012, 0:10 0 0
Dla sprosotowania, ani ATE ani Bosch nie produkują tarcz ani klocków, kupują od innych producentów np włoskiego, niemieckiego, polskiego lub chińskiego i pakują w swoje pudełka, stąd tak zróżnicowane opinie na ich temat. Jak dla mnie liczy się tylko Zimmermann - niemiecki producent, który dostarcza na montaż dla Audi, Porsche, BMW czy Mercedesa. Na polskim rynku nic lepszego się nie znajdzie...
Odpowiedz
urabura, 16 października 2018, 16:03 0 0
Ja klocki hamulcowe zmieniałem na nowiuteńkie w ASO forda, 280 pln płaciłem. Od razu inna droga hamowania.
Odpowiedz
curinava, 22 października 2018, 20:33 0 0
No to tanio ci wyszło, to jakas promocja jest?
Odpowiedz