Zobacz film: Eksperci porównują klocki hamulcowe

Redakcja, 21 marca 2012, 13:20

Specjaliści marki Ferodo sprawdzili klocki hamulcowe dostępne na polskim rynku, porównując je na przykładzie produktów przeznaczonych do Audi A3 z silnikiem 1.9 TDI. By klocek hamulcowy działał optymalnie, musi dobrze zachowywać się w różnych warunkach. Różnice między osiągami dostępnych na rynku klocków aftermarketowych są drastyczne i nie wszystkie powinny być wykorzystywane do dynamicznej jazdy.

Zobacz drugą część filmu


Tylko kilku producentów wytwarza w Europie klocki hamulcowe na pierwszy montaż. Trzy firmy produkują całe systemy hamulcowe, chociaż nie dostarczają klocków na pierwszy montaż – korzystają z klocków produkowanych dla nich przez inne firmy.

Zobacz trzecią część filmu


Oznaczenie klocka hamulcowego przeznaczonego na pierwszy montaż różni się od oznaczenia klocka aftermarketowego. Pierwsze zawierają logo producenta pojazdu oraz oznaczenia producenta systemu hamulcowego i klocka hamulcowego, a także kodu produkcyjnego, nietrudno więc o błędne zinterpretowanie, kto jest producentem klocka. Na klocku aftermarketowym nie może widnieć logo producenta samochodu i układu hamulcowego. Umieszczone są zaś oznaczenia producenta klocka oraz homologacji R90.

Zobacz czwartą część filmu


Podczas hamowania pojazdu, potrzebna do zatrzymania moc jest o około 2,5 raza większa od mocy silnika. By klocek uzyskał taką moc, musi charakteryzować się odpowiednio wysokim współczynnikiem tarcia. W przeciwnym razie droga hamowania znacznie się wydłuża.

Dowiedz się więcej

Na czym polega homologacja klocków hamulcowych ECE R90?
Na czym polega homologacja klocków hamulcowych ECE R90?

Prawidłowe funkcjonowanie układu hamowania pojazdu(w tym klocków hamulcowych) jest jednym z najistotniejszych czynników bezpieczeństwa użytkowników dróg. Moc potrzebna do wyhamowania pojazdu z określonej prędkości przekracza trzykrotnie moc wymaganą do rozpędzenia tego pojazdu do tej prędkości. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg poruszającym się swobodnie po różnych krajach Europy, eliminacja produktów nie spełniających podstawowych wymagań bezpieczeństwa oraz […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim (21 marca 2012, 16:25) ~ Wszystko OK, tylko teraz przy wyborze klocka trzeba się pytać " czy macie klocki białe, zielone czy niebieskie" Jeżeli badania są wiarygodne to powinny być podane marki badanych klocków, wtedy rzeczywiście, można wyrobić sobie świadomość. Niech martwią się dostawcy badziewia. Z drugiej strony można by wreszcie poruszyć temat, który jest przemilczany, w jaki sposób taki produkt nie spełniający warunków ECR90 funkcjonuje na rynku. ( a nie ma prawa ) Podejrzewam, że godziłoby to w interesy wielu firm.

0 0 Odpowiedź

Anonim (22 marca 2012, 8:15) ~ Od badania ważnych części eksploatacyjnych powinny być instytuty samochodowe. Te niestety, myślą głównie o tym jak wylobbować kolejne grupy części do obowiązkowej, ustawowej homologacji, bo z tego są łatwe pieniądze..

0 0 Odpowiedź

Anonim (22 marca 2012, 9:34) ~ szkoda że nie porównali sie z EBC, ale wiem dlaczego - nie było by czym sie pochwalić wtedy :)

0 0 Odpowiedź

Anonim (22 marca 2012, 10:27) ~ Coś mi tu śmierdzi, to istna reklama ferodo. Rozumie z tego że jeśli kupuje klocki firmy ATE to to jest ferodo. Śmiech na sali.

0 0 Odpowiedź

Anonim (22 marca 2012, 15:55) ~ też uważam że to gra pod puplikę - powinni podać pełne dene jaki producent był badany . Jednak warto wziąć pod uwage norme R90 i szkoda że brakuje na naszym rynku takich dokładnych badań !!

0 0 Odpowiedź

Anonim (22 marca 2012, 19:45) ~ Jak się pisze >wyhamowania

0 0 Odpowiedź

Anonim (23 marca 2012, 21:19) ~ Niestety taka jest prawda większość klocków na naszym rynku mieści się grubo pod kreską. Gdyby podać te marki to połowa hurtowni z sieciówkami na czele poszła by z torbami.

0 0 Odpowiedź

Anonim (26 marca 2012, 0:37) ~ Najdziwniejsze dla mnie jest fakt ,iż na żadnym ze szkoleń na których byłem z zakresu hamulców (Bosch i TRW) nikt nie wspomniał że ktoś inny produkuje dla nich klocki. Bosch i TRW twierdzą , że ich produkty są te same na pierwszy montaż i dla aftermarketu.

0 0 Odpowiedź

Anonim (13 września 2012, 11:56) ~ A GDZIE EBC? Ładna reklama, wybrali słabe marki i się porównują ŚMIECH

0 0 Odpowiedź

Anonim (13 września 2012, 22:02) ~ Czekam teraz na wypowiedż producentów tarcz hamulcowych, gdyż skuteczna siła hamowania zależy nie tylko od jakości klocków hamulcowych, ale również od jakości materiału z którym klocki hamulcowe współpracują - czyli od jakości tarcz hamulcowych. Takie przedstawianie problemu jak w powyższym materiale jest dla mnie czystą reklamą.

0 0 Odpowiedź

Anonim (28 listopada 2012, 0:10) ~ Dla sprosotowania, ani ATE ani Bosch nie produkują tarcz ani klocków, kupują od innych producentów np włoskiego, niemieckiego, polskiego lub chińskiego i pakują w swoje pudełka, stąd tak zróżnicowane opinie na ich temat. Jak dla mnie liczy się tylko Zimmermann - niemiecki producent, który dostarcza na montaż dla Audi, Porsche, BMW czy Mercedesa. Na polskim rynku nic lepszego się nie znajdzie...

0 0 Odpowiedź