Delphi Automotive uruchomi nowy program filtrów cząstek stałych wraz z kompleksowymi rozwiązaniami serwisowymi. Niezależnie od filtra cząstek stałych, niektóre produkty DPF Delphi będą również obejmować katalizator, umożliwiający nabycie komponentu odpowiadającego jakości wyposażenia fabrycznego dla niezależnego rynku części zamiennych.
– „Przyszła norma Euro 6 wymaga, aby w nowo produkowanych samochodach osobowych z silnikiem Diesla, cząstki stałe zostały nie tylko zmierzone, ale także policzone. W odpowiedzi na nowe przepisy, forma Delphi opracowała swój program DPF, tak by zapewnić, że te przyszłe wymagania zostaną spełnione a także zapewniając kompleksowe rozwiązania serwisowe dla uszkodzonych DPF.” – stwierdził Philippe Desnos, globalny dyrektor ds. marketingu, sekcji Diesel w Delphi Product & Service Solutions.
Cieknące wtryskiwacze, niewłaściwe ciśnienie paliwa czy zablokowane czujniki mogą być przyczyną przedwczesnej awarii filtra DPF i mogą przyczynić się do awarii związanych z nim komponentów, takich jak ECU, zawory EGR, turbosprężarka, sondy lambda czy system dostarczania paliwa. By ułatwić pracę mechanikom, sieć Delphi oferuje kompleksowe rozwiązania diagnostyczne i serwisowe.
Narzędzie diagnostyczne Delphi DS pomoże odpowiednio przeszkolonym mechanikom zdiagnozować usterkę filtra cząstek stałych. Możliwości oprogramowania DPF obejmują regenerację systemu, uzupełnienie dodatków i wyczyszczenie historii błędów poprzez zresetowanie czujnika ciśnienia. Te możliwości są zawarte w pakiecie DS, co ułatwia mechanikom prawidłową diagnozę i naprawę filtra.
Wymuszona regeneracja jest niezbędna w sytuacjach, kiedy układ DPF został zablokowany w wyniku jazdy w cyklu miejskim. Zablokowany system zwykle powoduje jedynie zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej. Narzędzie diagnostyczne DS Delphi pozwala uruchomić proces wymuszonej regeneracji (osiągnięcie wymaganej temperatury, prędkości obrotowej i obciążenia silnika) jednocześnie umożliwiając mechanikowi zdiagnozowanie układu paliwowego, ponieważ każda awaria systemu zasilania paliwem będzie miała wpływ na działanie filtra DPF. Funkcją oprogramowania urządzenia są dane dynamiczne, zatem parametry silnika mogą być monitorowane w czasie rzeczywistym.
Delphi uruchomi techniczną linię pomocy dla mechaników, co pozwoli stacjom obsługi zaoszczędzić czas potrzebny na przeprowadzenie diagnostyki oraz pomoże w rozwiązywaniu problemów i zapobiegnie niepotrzebnej wymianie komponentów. Opracowano także szkolenia przeprowadzane w warsztatach, salach wykładowych czy kursy internetowe, które pomogą w zrozumieniu znaczenia prawidłowych technik obsługi i naprawy DPF.
– „Niezależnie od stale rozwijającej się oferty produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych, wyprzedzającej wprowadzenia planowanych zmian przepisów i norm, musimy również zapewniać usługi diagnostyczne i prawidłowo rozwiązywać problemy, występujące w samochodach przyjeżdżających na rutynowe przeglądy czy do naprawy” – dodał Desnos.
Początkowo oferta będzie przeznaczona dla popularnych marek samochodów, takich jak Peugeot 307, 807 i Citroën C5 oraz Mazda 6 i Ford Focus. Stały rozwój oferty będzie prowadzony w latach 2011 i 2012.
Komentarze