Samochód wyposażony w układy bezpieczeństwa czynnego ABS/ESP są dzisiaj standardem. Podstawowym sygnałem jest prędkość poszczególnego koła mierzona przez czujnik z impulsatora znajdującego się najczęściej w uszczelniaczu łożyska. W nowoczesnych samochodach impulsator jest pierścieniem składającym się z określonej liczby par biegunów N i S.
Weryfikacja
W samochodach z poniższej listy ma zastosowanie łożysko FAG 713 6677 90, podczas jego montażu możemy mieć problem, aby sprawdzić odpowiednia stronę, z której znajduje się enkoder gdyż:
- Oba uszczelniacze wyglądają tak samo
- Oba enkodery są pasywne (niemagnetyczne)
- Tylko jedna strona jest właściwa
To, że czytnik nie wskazuje działania pola magnetycznego jest w tym rozwiązaniu jak najbardziej poprawne. Enkodery nie są magnetyczne i nie będą widoczne charakterystyczne linie pola na czytniku.
Montaż
Na stronie WWW.REPXPERT.PL znajdziemy instrukcję montażu, która jednoznacznie wskaże, którą stroną należy wprasować łożysko:
Pierścień zewnętrzny łożyska posiada szeroką fazę i to jest jedyna właściwa strona, którą należy wprasować łożysko w zwrotnicę za pomocą specjalnego narzędzia. Zakładając pierścień osadczy należy pamiętać, aby zamkiem znajdował się zawsze pionowo w dół.
Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: WWW.REPXPERT.PL oraz na stronie WWW.SCHAEFFLER.PL
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Aaaaaa, 27 sierpnia 2019, 11:52 0 0
ktoś wie z czego robi się te nie magnetyczne enkodery i z jakimi czujnikami się je stosuje ?
Odpowiedz