Nowy, przyjazny dla środowiska naturalnego układ klimatyzacji wyprodukowany przez Delphi Automotive zadebiutuje tej jesieni i jest jednym z pierwszych, w którym wykorzystywany będzie nowy czynnik chłodzący – R-1234yf. Układ będzie montowany w samochodzie produkcji europejskiej, który zostanie zaprezentowany podczas IAA.
Układy klimatyzacji przyczyniają się do globalnego ocieplenia z uwagi na to, że zużywają energię, a czynnik chłodzący może wyciekać do atmosfery. Wpływ czynnika chłodzącego na klimat określa się jako Potencjał Tworzenia Efektu Cieplarnianego (GWP). Czynnik R-1234yf jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż aktualnie stosowany czynnik R-134a, a jego GWP wynosi 4, w porównaniu z GWP = 1430 dla czynnika R-134a.
Delphi rozpoczęło prace nad stworzeniem układu HVAC wykorzystującego alternatywny czynnik chłodzący jeszcze zanim Unia Europejska ogłosiła w 2006 roku, że od roku 2011 planuje się zabronić stosowania w nowych platformach samochodów czynnika chłodzącego o GWP przekraczającym 150.
„Firma Delphi odegrała czołową rolę we wspieraniu naszych klientów w procesie przechodzenia na nowy czynnik chłodzący, spełniający przepisy UE oraz zdobywaniu obowiązujących w USA kredytów za obniżenie poziomu emisji CO2 w spalinach”, stwierdził James Bertrand, prezydent Delphi Thermal Systems. „Delphi jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek tak innowacyjna i ważną dla środowiska naturalnego technologię. Jednocześnie jest to najnowszy przykład oszczędzających energię i przyjaznych dla środowiska produktów Delphi przeznaczonych dla układów HVAC”.
Delphi będzie dostarczać kompresor i skraplacz dla samochodu produkcji europejskiej, jednego z pierwszych, w których zastosowany będzie nowy czynnik chłodzący R-1234yf.
Elektronicznie (lub zewnętrznie) sterowany kompresor Delphi o zmiennych parametrach może dostosować przesunięcie lub moc do okoliczności, tak by spełniać różne wymagania układu napędowego i wymagania związane z zapewnieniem komfortu w kabinie pasażerskiej. To bardzo oszczędna, pod względem zużycia paliwa, technologia, która może być precyzyjnie skalibrowania, tak by zapewnić utrzymanie osiągów i oszczędność energii.
Aby zapewnić kompatybilność z czynnikiem R-1234yf, Delphi wykorzystuje nowy środek smarujący do kompresora, poprawiający działanie i podnoszący trwałość układu. Nowy środek smarujący jest również kompatybilny ze starszymi rozwiązaniami i może być nadal stosowany z czynnikiem R-134a.
System wykorzystuje również skraplacz bazujący na technologii rurki zwijanej 16mm. Skraplacze Delphi bazujące na technologii rurki zwijanej, to wysoko wydajne, kompaktowe, aluminiowe wymienniki ciepła. Zostały zaprojektowane tak, by były wszechstronne, lekkie i zapewniały wysoką wydajność przy niższych kosztach zastosowanych materiałów.
Po wprowadzeniu w tym roku nowego czynnika chłodzącego R-1234yf, Delphi zwiększy ilość i poszerzy zakres produkowanych systemów i modułów HVAC przystosowanych do nowego czynnika chłodzącego, tak by obejmowały one również inne samochody produkowane w Europie, Ameryce Północnej i w Azji.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 27 grudnia 2011, 11:39 0 0
Dlaczego wymuszono stosowanie bardzo drogiego i trującego nowego czynnika R- 1234yf o wskaźniku GWP wynoszącym 4 , jeżeli jest dostępny czynnik bardzo tani o liczbie GWP 1,
którym jest dwutlenek węgla .
Oczywiste jest że ochrona planety nie ma z tym nic wspólnego ...
G.Ł.
Odpowiedz