10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie

, 27 lipca 2010, 0:00

26 lipca 2000 roku otwarto ośrodek badawczo-rozwojowy Delphi, gdzie inżynierowie rozwijają technologie przyjazne dla środowiska i poprawiające bezpieczeństwo. Obszary specjalizacji obejmują: projektowanie elektroniki i oprogramowania dla systemów wbudowanych, architekturę elektryczną-elektroniczną, produkty kontroli emisji oraz testowanie i walidację.

– „Wykwalifikowana kadra inżynierów w krakowskim Centrum Technicznym ma swój znaczny wkład w innowacyjny dorobek firmy Delphi” – mówi Heinrich Kleinemeier, dyrektor Centrum Technicznego Delphi w Krakowie.

Firma współpracuje z Akademią Górniczo-Hutniczą, a znaczna część z 600 pracowników krakowskiego ośrodka badawczo-rozwojowego rozpoczęła swoją przygodę z branżą motoryzacyjną podczas praktyk studenckich w Delphi.

Pod koniec 2009 roku zlokalizowana w Krakowie grupa inżynierów uzyskała unijną dotację na dalszy rozwój innowacyjnej technologii redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów hybrydowych. Prace nad projektem ‘zielonej technologii’ zatytułowanym „Innowacyjny system redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów wyposażonych w silniki nowej generacji” zostały zaplanowane do roku 2011.

Oto technologie, które rozwijają krakowscy specjaliści:

Elektroniczny radar skanujący (ESR):
Laureat nagrody 2010 Automotive News PACE. Urządzenie umożliwia wykorzystanie wielu funkcji związanych z aktywnym bezpieczeństwem, takich jak: adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o możliwości zderzenia i systemem wspierania układu hamulcowego.

Bezhalogenowy kabel o ultra cienkich ściankach:
Finalista nagrody 2010 Automotive News PACE. Ta technologia zapewnia redukcję masy i wymiarów okablowania pojazdu w chwili, gdy ograniczona przestrzeń w aucie wymusza na producentach poszukiwanie unikalnych sposobów upakowania nieustannie wzrastającej zawartości sprzętowej pojazdu.

Moduł pochłaniacza par paliw dla pojazdów hybrydowych
jest to nowo opracowywana technologia, która umożliwi producentom ekonomicznych samochodów spełnienie najbardziej rygorystycznych, międzynarodowych norm dotyczących kontroli emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów. Moduł składa się z wysokowydajnego pochłaniacza i desorbera termicznego. Klasyczne pochłaniacze par paliw są zaprojektowane do pracy wymagającej regularnych cykli regeneracji powietrzem, którego przepływ zależy od podciśnienia w układzie dolotowym silnika. Desorber termiczny podnosi sprawność procesu regeneracji pochłaniacza w warunkach obniżonego przepływu powietrza, charakterystycznego dla pojazdów hybrydowych.


Urządzenie monitorujące stan akumulatora
łączy czujnik IVT z oprogramowaniem, które stale śledzi stopień naładowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), a także w odpowiednim momencie ostrzega kierowcę, kiedy akumulator będzie wymagał doładowania lub wymiany. Urządzenie pomaga zapewnić optymalne działanie baterii, umożliwiając zastosowanie większej ilości urządzeń elektronicznych a jednocześnie zapewniając, że akumulator dostarcza odpowiednią ilość prądu, wystarczającą do uruchomienia silnika. Czujnik akumulatora redukuje konieczność magazynowania nadmiernej ilości energii, stwarzając możliwość instalowania w samochodach mniejszych akumulatorów i alternatorów. Czujnik zapewnia również stałe funkcjonowanie elementów krytycznych ze względów bezpieczeństwa, zapewnia minimalną dopuszczalną rezerwę zasilania dla procesu startu silnika i przedłuża żywotność żarników żarówek, umożliwiając im w okresie korzystania z samochodu działanie przy średnio niższym i stałym napięciu.

Systemy klasyfikacji wagi pasażera (PODS
) regulują działanie systemów wspomagania bezpieczeństwa w odniesieniu do pasażera obok kierowcy. System PODS za pomocą specjalnej folii wbudowanej w siedzisko umożliwia automatyczną klasyfikację masy ciała na przednim fotelu, wykrywając osobę dorosłą, dziecko czy też brak pasażera. Dzięki uzyskanym informacjom napełnienie czołowej poduszki powietrznej następuje nie tylko proporcjonalnie do siły uderzenia, ale także jest dostosowane do wagi pasażera.


Systemy Złącz Delphi
– zlokalizowani w Krakowie inżynierowie wykorzystują Delphi Velocity Tool Suite, kompleksowa platformę zintegrowanych narzędzi do projektowania, analizowania i symulacji, wspierając wielu producentów samochodów w rozwijaniu ich architektury elektryczno-elektronicznej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!