Firma Delphi o swoim udziale w testach klocków hamulcowych

11 czerwca 2018, 13:08

W ostatnich testach, które były wykonywane na pojeździe marki VW Passat 2.0 TSI, bezmiedziowe klocki hamulcowe Delphi Technologies zostały porównane z częściami OE oraz produktami sześciu innych marek na rynku części zamiennych.

Przy prędkości 160 kilometrów na godzinę, określonej przez regulamin EKG 90, pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi  zatrzymywał się ponad 4 metry wcześniej, niż marka, która zajęła drugie miejsce, i ponad 17 metrów wcześniej niż ostatnia z sklasyfikowanych marek w testach. Hamując przy tej prędkości na ostatnich 4 metrach pojazd może poruszać się z prędkością 16 kilometrów na godzinę, z kolei na ostatnich 17 metrach – z prędkością 56 kilometrów na godzinę. Przy obydwu prędkościach pojazd wyposażony w klocki hamulcowe od Delphi zatrzymywał się w sposób kontrolowany, wykazując się stabilnym współczynnikiem tarcia, co odpowiada wartości przedstawianej przez ich odpowiednik OE.

– Im wyższy jest współczynnik tarcia danych klocków hamulcowych, tym bardziej są one agresywne, a ich siła hamowania większa – wyjaśnia Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Delphi Technologies Aftermarket.

– Jednak efektywne hamowanie wymaga także stabilnego współczynnika tarcia. Nasi inżynierowie pracowali bez wytchnienia, starając się wynaleźć bardziej stabilne materiały cierne gwarantujące stałe wysokie osiągi, niezależnie od okoliczności. Nasze klocki hamulcowe nie tylko zatrzymują pojazd szybciej, ale robią to także w kontrolowany sposób, tak samo jak ich odpowiedniki OE – dodaje Neil Fryer.

Klocki hamulcowe Delphi osiągały dobre wyniki na mokrej nawierzchni, wykazując się najmniejszym spadkiem współczynnika tarcia w warunkach od suchych do mokrych. Po 6 zatrzymaniach klocki z bezmiedziową technologią uzyskały średni spadek wartości współczynnika tarcia o 30%, w porównaniu do spadków od 34% do 81% w przypadku pozostałych marek.

Klocki hamulcowe były również poddane szczegółowym testom SAE J2521 przeprowadzonym przy użyciu siłomierza. Ich celem było zbadanie hałasu generowanego przez klocki hamulcowe, a warunki, w jakich je przeprowadzono, odpowiadały rzeczywistym warunkom panującym na drodze. Klocki hamulcowe Delphi odznaczały się najniższym poziomem emitowanego dźwięku, uzyskując wynik 9,6 na skali hałasu, gdzie 10 oznacza „ciche”. 0,1% wszystkich dźwięków wydawanych przez klocki hamulcowe Delphi było głośniejszych niż 70dB, co jest wartością, od której dźwięk hamowania staje się słyszalny dla ludzkiego ucha.

– Wiemy, że jednym z najczęstszych powodów, dla których klienci wracają do warsztatu po serwisowaniu hamulców są wydawane przez nie dźwięki. Oczywiście najłatwiej jest poradzić sobie z tym problemem dodając do klocków sprawdzone rozwiązania redukujące hałas – kontynuuje Fryer.

– Nasze klocki hamulcowe posiadają wykonaną w standardach OE nakładkę, której zadaniem jest tłumienie drgań i eliminowanie pisków. Swoje klocki wzbogaciliśmy także o fazowania oraz warstwę podkładową. Wszystkie te zabiegi mają zapewnić optymalną redukcję hałasu związanego z eksploatacją klocków hamulcowych. – Najwyraźniej osiągnęliśmy swój cel, ponieważ udało nam się uzyskać klocki hamulcowe, które są cichsze, niż ich odpowiedniki OE. – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Delphi Technologies Aftermarket.

Części wyprodukowane przez Delphi osiągnęły dobre wyniki, jeśli chodzi o zużycie klocków hamulcowych zamontowanych na przedniej osi. Po 2140 zatrzymaniach wykonanych przy różnych prędkościach i siłach nacisku klocki zużyły się w najmniejszym stopniu – służyły o 33% dłużej niż druga pod tym względem marka.

– Jako główny producent hamulców nie uznajemy kompromisów. Wspomniane przez nas testy w wyraźny sposób pokazują, jak technologicznie zaawansowane są nasze klocki hamulcowe. Każdy z nich został zaprojektowany tak, by utrzymywać równowagę pomiędzy poziomem emitowanego hałasu, drogą hamowania oraz zużyciem. Dzięki temu specjaliści mogą montować je bez obaw, wiedząc że oddają swoim klientom wysokiej jakości produkt, który za każdym razem zapewnia najlepsze osiągi w trakcie hamowania  – dodał na zakończenie Fryer.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

fafik, 20 czerwca 2018, 10:51 0 0

Jeżdże na ich klockach i tarczach i szczerze mówiąc to nie ma im co zarzucić bo wytrzymują długo

Odpowiedz

franz, 20 czerwca 2018, 12:39 3 -1

A czy przypadkiem hamulce w pierwszej kolejności nie powinny skutecznie hamować?

Odpowiedz