Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch w Mirkowie k/ Wrocławia otrzymała tytuł „Fabryka Roku 2017” w kategorii IT dla Przemysłu w konkursie organizowanym już po raz 6. przez wydawnictwo Trade Media International oraz magazyny Inżynieria i Utrzymanie Ruchu i Control Engineering Polska. Jury doceniło rozwiązania z obszaru Przemysłu 4.0, które zostały już wdrożone w fabryce w Mirkowie.
– Jesteśmy wewnętrznym liderem w zakresie rozwiązań Przemysłu 4.0 (Industry 4.0) w ramach Grupy Bosch. Nasze projekty skupiają się głównie na nowoczesnym zarządzaniu procesami produkcyjnymi oraz na zarządzaniu przepływem materiałów – powiedział Piotr Pyzio, dyrektor fabryki układów hamulcowych Robert Bosch w Mirkowie.
Bosch jest jednym z niewielu przedsiębiorstw, tak dobrze przygotowanych do wdrożenia Przemysłu 4.0. Firma występuje w podwójnej roli: jako użytkownik i dostawca tego typu rozwiązań.
– Wszystkie linie produkcyjne w naszej fabryce generują setki istotnych danych, które w ramach systemu MES (Manufacturing Execution System) są analizowane i stanowią podstawę do planowania działań prewencyjnych w celu zapewnienia ciągłości, jakości i wysokiej wydajności procesu produkcyjnego – wyjaśnił Piotr Pyzio.
W fabryce Bosch w Mirkowie są m.in. wykorzystywane tzw. ActiveCocpity, prezentujące w cyfrowy sposób niezbędne dane, które dostarczane są automatycznie przez MES. Rozwiązania Przemysłu 4.0 są wykorzystywane także w zakresie logistyki, np. kontrola nad przepływem komponentów realizowana jest z wykorzystaniem technologii RFID.
Fabryka układów hamulcowych Bosch
Fabryka układów hamulcowych firmy Robert Bosch Sp. z o.o., zlokalizowana w Mirkowie, niedaleko Wrocławia, produkuje zespoły mocy oraz podzespoły do układów hamulcowych, dla przemysłu motoryzacyjnego. Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem Fabryki układów hamulcowych Bosch jest iBooster, czyli autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Fabryka w Mirkowie od 2017 roku stała się jedynym globalnym dostawcą tego zaawansowanego technologicznie produktu na świecie i dostarcza go do fabryk klientów takich jak: Honda, Tesla, VW, Audi, Porsche, GM, Chrysler-FCA, zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji.
Wskaźniki produkcji Fabryki układów hamulcowych Bosch od kliku lat rosną. W 2017 roku zakład przewiduje kolejny wzrost produkcji do 3,8 miliona sztuk. Wraz ze wzrostem produkcji rośnie liczba pracowników. W 2016 roku zatrudnienie w zakładzie wzrosło o 30% r/r. W bieżącym roku zatrudnienie ma wzrosnąć o kolejne 10%.
Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty. Rozwój produkcji do roku 2019 powinna wynieść około 4,2 mln sztuk rocznie.
Od 2012 roku w fabryce Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu rozwija się dział Badań i Rozwoju. Początkowo dział ten składał się tylko z 5 osób i zajmował się głównie wsparciem produkcji. Obecnie po kilku latach rozbudowy, kilkudziesięciu inżynierów odpowiada za konstrukcję, rozwój i walidację zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy.
Konkurs Fabryka Roku
Tytuł Fabryka Roku, przyznawany jest przez wydawnictwo Trade Media International, oraz magazyny Inżynieria i Utrzymanie Ruchu oraz Control Engineering Polska. Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Rozwoju. Tytuł stanowi wyraz uznania dla zakładów przemysłowych, które osiągają bardzo dobre wyniki operacyjne dzięki doskonałej organizacji działań w obszarze utrzymania ruchu, automatyzacji produkcji, wdrożonych systemów IT wspomagających produkcję, “Przemysł 4.0” oraz w działalności proekologicznej. Konkurs Fabryka Roku ma na celu wyłonienie zakładów, które osiągnęły najwyższy poziom doskonałości operacyjnej, ukazanie efektywności zakładu produkcyjnego oraz określenie najlepszych praktyk w zarządzaniu.
Komentarze