Priorytetem w procesie są: optymalizacja masy opony, procesu produkcyjnego oraz prędkość maksymalna.
Technologia „sound absorber®” jest już w wyposażeniu fabrycznym samochodów klasy premium SUV oraz sportowych coupe. Ta opatentowana metoda tłumienia hałasu została teraz udoskonalona.
Zamiast dotychczasowego materiału Sealguard opracowanego przez Hankook, nanoszonego powierzchniowo do zamocowania pianki izolacyjnej, zastosowano maksymalnie odporny na wysokie temperatury i nanoszony partiami klej na bazie silikonu.
Nowa generacja „sound absorber®” w połączeniu z również udoskonaloną, lżejszą pianką izolacyjną wyraźnie optymalizuje masę i umożliwia zautomatyzowaną produkcję, która zastępuje niezbędny dotychczas proces ręczny i tym samym umożliwia zwiększenie zdolności produkcyjnej. Dzięki temu opony Hankook „sound absorber®” nie będą już w przyszłości zastrzeżone wyłącznie dla pojazdów luksusowych z segmentu F, lecz staną się atrakcyjne również w przypadku modeli wyższej klasy średniej.
Opony wyposażone w tę technologię znacznie redukują wyraźnie słyszalne szumy w pojeździe przy wyższych prędkościach.
Począwszy od roku 2016 roku producent opon klasy premium, firma Hankook wyposaża fabrycznie pojazdy w „ciche opony”. Technologia „sound absorber®” znalazła już zastosowanie w samochodach różnych klas – np. w super sportowym Audi RS5 Coupé, luksusowym SUV-ie Audi Q7/SQ7, a także w przestronnych limuzynach i kombi nowego Opla Insignia klasy średniej.
Za sprawą tej technologii Hankook znacznie redukuje generowany przez opony hałas wewnątrz pojazdu, zwiększając w ten sposób komfort jazdy. Nowe doznania są odczuwalne we wszystkich modelach. Obecnie firma jeszcze bardziej udoskonaliła swoją technologię.
Opony Hankook „sound absorber®” są wyposażone w specjalną płytę z pianki poliuretanowej, mocowanej w procesie produkcji wewnątrz opony. Substancja wspomaga redukcję hałasu, odczuwanego jako wyjątkowo nieprzyjemny, generowanego podczas jazdy z określonymi prędkościami wskutek drgań spowodowanych kawitacją, tj. drgań słupa powietrza wewnątrz opony. „Sound absorber®” pozwala znacząco obniżyć wartość szczytową hałasu wewnątrz pojazdu o 5 do 7 dB(A). Technologia ta sprawdza się w szczególności w lekkich, sportowych oponach segmentu Ultra High Performance o niskim profilu i stosunkowo dużej przestrzeni rezonansowej.
Dotychczas piankę izolacyjną mocowano ręcznie wewnątrz opony, nanosząc powierzchniowo cienką warstwę materiału Sealguard produkcji własnej Hankook. Wraz z rozwojem technologii „sound absorber®” zautomatyzowano proces aplikacji, włączając go w ogólny proces produkcji. W tym celu opracowano m.in. nową, jeszcze lżejszą piankę.
Ponadto, zamiast dotychczasowego zamocowania powierzchniowego, zastosowano klej na bazie silikonu, nanoszony wewnątrz opony tylko partiami. Metoda ta nie tylko znacząco redukuje masę, lecz również jeszcze bardziej zwiększa odporność opon na wysoką temperaturę, a tym samym ich wytrzymałość i trwałość szczególnie przy pełnym obciążeniu i wysokich prędkościach.
Technologia Hankook „sound absorber®” opracowana na potrzeby opon Ventus S1 evo2:
- Opatentowana technologia tłumienia dźwięków.
- Redukuje rezonansy wewnątrz opony dzięki specjalnej lekkiej płycie piankowej.
- Parametry jazdy opony pozostają niezmienione.
Komentarze